«ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΜΕ 13 ΩΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗ ΜΕΡΑ!
[ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΣΤ΄ Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017 Αθήνα, σήμερα στις 9 Νοεμβρίου 2017, ημέρα Πέμπτη και ώρα 09.36΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Ζ΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΛΥΚΟΥΔΗ. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμεθα στην συμπληρωματική ημερήσια διάταξη της ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας «Εναρμόνιση του ελληνικού δικαίου με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/88/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 4ης Νοεμβρίου 2003 “σχετικά με ορισμένα στοιχεία της οργάνωσης του χρόνου εργασίας” ως προς την οργάνωση του χρόνου εργασίας των ιατρών και οδοντιάτρων του ΕΣΥ. Ρυθμίσεις θεμάτων ιατρών ΕΣΥ και άλλες διατάξεις». Το ανωτέρω σχέδιο νόμου χαρακτηρίστηκε από την Κυβέρνηση ως επείγον και η αρμόδια Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων αποδέχθηκε κατά πλειοψηφία τον χαρακτηρισμό του ως επείγοντος, σύμφωνα με το άρθρο 110 του Κανονισμού της Βουλής. Η Διάσκεψη των Προέδρων αποφάσισε στη συνεδρίασή της της 7ης Νοεμβρίου 2017 τη συζήτηση του νομοσχεδίου σε μια συνεδρίαση ενιαία επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου. Συμφωνεί το Σώμα; ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Το Σώμα συνεφώνησε. Τον λόγο έχει ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αθανάσιος Παπαδόπουλος για δώδεκα λεπτά. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Αγαπητοί συνάδελφοι, η συζήτηση που κάναμε στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων μαζί και με την ακρόαση φορέων νομίζω ότι ήταν αποκαλυπτική. Απέδειξε ότι στην ουσία δύο μόνο προτάσεις κατατέθηκαν για τον εξανθρωπισμό του συνολικού ωραρίου εργασίας και εφημερίας των γιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, που σήμερα φθάνει στις εξήντα έξι ώρες την εβδομάδα για τους ειδικευόμενους γιατρούς που κάνουν εφτά ενεργείς εφημερίες τον μήνα, ενώ για τους επιμελητές στα υποστελεχωμένα τμήματα με τρεις γιατρούς και πολύ χειρότερα για εκείνα που έχουν δύο γιατρούς μπορεί να φθάνει και στις εβδομήντα πέντε ώρες. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ κρίσιμο ζήτημα, καθώς εγέρθηκε από ορισμένες πλευρές το ζήτημα τι κάνουμε με την προσαρμογή στην κοινοτική Οδηγία, η οποία βοηθάει όχι μόνο να ρυθμίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εφημεριακές υποχρεώσεις των γιατρών σε σχέση με το παρόν, το οποίο όντως είναι συνθήκες πολλές φορές ζούγκλας, αλλά να μπορούμε να υπολογίζουμε να αποφευχθεί και η τιμωρία της χώρας η οποία έχει αποφασιστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αν δεν συμμορφωθούμε. Δεν είναι λίγη αυτή η τιμωρία. Τα 150 εκατομμύρια ευρώ ως απειλή πληρωμής για τη χώρα είναι είναι πάρα πολλά για τις συνθήκες που ζούμε. Η πρώτη πρόταση που κατατέθηκε και περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου είναι από το Υπουργείο Υγείας. Η δεύτερη πρόταση είναι της πλειοψηφίας του Γενικού Συμβουλίου της ΟΕΝΓΕ. Η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας στην ακρόαση των φορέων δήλωσε ότι η πρόταση τους είναι: σταθερή πρωινή εργασία, επτάωρη, πενθήμερη και μία ενεργός εφημερία την εβδομάδα για κάθε γιατρό, ειδικευμένο και ειδικευόμενο. Τα άρθρα 1, 2 και 3 του σχεδίου νόμου καθορίζουν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που αφορούν το πρώτο σκέλος της πρότασης. Το τακτικό ωράριο των γιατρών και οδοντιάτρων του ΕΣΥ, περιλαμβανόμενων και των επικουρικών και των γιατρών των δημόσιων μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, του ΕΚΑΒ, του Παπαγεωργίου, του «Ωνάσειο», είναι σταθερό επτάωρο, από τις 08:00΄ έως τις 15:00΄, και πενθήμερο. Ο συνολικός χρόνος εργασίας, μαζί με τις εφημερίες, θα είναι σταδιακά σαράντα οχτώ ώρες την εβδομάδα. Ενώ για διάστημα τριών ετών προβλέπει τη δυνατότητα υπέρβασης του οκταώρου, μέχρι εξήντα ώρες εβδομαδιαίως, πάντα όμως με την ελεύθερη σύμφωνη γνώμη του γιατρού. Η οργάνωση της εφημερίας δεν μπορεί να γίνει σύμφωνα με την πρόταση της σημερινής πλειοψηφίας της ΟΕΝΓΕ. Κανένα νοσοκομείο δεν μπορεί να καλύψει στη βάση αυτής της πρότασης τις ανάγκες επειγόντων περιστατικών που δέχεται και των ασθενών που νοσηλεύει, ακόμη κι αν γίνει διπλάσιος ο αριθμός των προσλήψεων που σχεδιάζει η Κυβέρνηση για τη στελέχωση των τμημάτων επειγόντων περιστατικών των κλινικών, των μονάδων, των εργαστηρίων του. Χρειάζονται τμήματα που εφημερεύουν, που να έχουν μια στελέχωση επτά έως οκτώ γιατρών. Σκεφτείτε λίγο ποια δυνατότητα υπάρχει στη βάση της πραγματικότητας, ώστε όλα τα εφημερεύοντα τμήματα να έχουν οκτώ γιατρούς. Αντίθετα, η σταδιακή εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 2003/88, στη βάση της δωδεκάωρης ενεργού εφημερίας, της δωδεκάωρης ημερήσιας ανάπαυσης, της εβδομαδιαίας ανάπαυσης εικοσιτεσσάρων τουλάχιστον ωρών χωρίς διακοπή, του ρεπό και της αξιοποίησης και των άλλων μορφών εφημερίας, της ετοιμότητας, της μικτής, δίνει τη δυνατότητα στα νοσοκομεία και στις μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας να εξασφαλίζουν σταδιακά ανθρώπινες συνθήκες εφημέρευσης για τους γιατρούς, οργάνωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους και κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των νοσοκομείων. Στη βάση της Οδηγίας του Υπουργείου Υγείας, οι υγειονομικές περιφέρειες, οι διοικήσεις των νοσοκομείων και οι γιατροί οφείλουν να συνεργαστούν για να οργανώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προγράμματα εφημεριών τους. Το Υπουργείο Υγείας διευκρίνισε ότι έχει αποκλείσει τα κυλιόμενα προγράμματα εφημερίας και τις προσλήψεις γιατρών με μπλοκάκι ή μόνο για εφημεριακές ανάγκες, όπως γίνεται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες που θέλησαν να προσαρμοστούν στην ευρωπαϊκή Οδηγία. Οι προσλήψεις που σχεδιάζονται πρέπει να είναι στοχευμένες και επαρκείς για να υπάρξει εντός τριών ετών η δυνατότητα να καταργηθεί και το οκτάωρο. Το σχέδιο νόμου καθιερώνει την υποχρεωτική συμμετοχή όλων των γιατρών του ΕΣΥ, περιλαμβανόμενων και των συντονιστών διευθυντών των νοσοκομείων, του κέντρου και των πανεπιστημιακών γιατρών, στα προγράμματα εφημερίας. Η μορφή της συμμετοχής τους ασφαλώς θα προσδιορίζεται στην απόφαση εξειδίκευσης που θα κάνει ο Υπουργός Υγείας, υπολογίζοντας και τα άλλα καθήκοντά τους, και ειδικά για τους πανεπιστημιακούς γιατρούς και τα εκπαιδευτικά καθήκοντά τους. Υπενθυμίζω ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο η συνειδητοποίηση αυτής της αναγκαιότητας για ανώτερο όριο εβδομαδιαίας απασχόλησης έγινε στη δεκαετία του ’90, μετά από σωρεία προσφυγών -οι γνωστές υποθέσεις: «ΣΙΜΑΠ» στην Ισπανία, «Τζίγγερ» στη Γερμανία και πολλές άλλες, όπως και προσφυγές πολλών Ελλήνων γιατρών- για αυτήν την κατάσταση, η οποία εξουθενώνει πραγματικά τους γιατρούς και δημιουργεί κινδύνους για τους ασθενείς τους. Επίσης, έγινε και μετά από πολλούς προβληματισμούς για τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία. Και στη βάση αυτή εκδόθηκαν κοινοτικές Οδηγίες για ανώτερο όριο εβδομαδιαίας απασχόλησης, όπως η Οδηγία 1993/104/ΕΕ και η Οδηγία 2000/34/ΕΕ. Η πιο ολοκληρωμένη είναι, ασφαλώς, η Οδηγία 2003/88/ΕΕ, με την οποία θέλουμε να εναρμονιστούμε. Βέβαια, να θυμίσω και πάλι ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 23/12/2015 προειδοποίησε την Ελληνική Δημοκρατία για όλες αυτές τις ποινές στις οποίες θα υποβληθούμε, αν δεν προσαρμοστούμε. Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν προσαρμοστεί απόλυτα στην Οδηγία όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Σουηδία, η Γερμανία και η Νορβηγία. Διαδικασίες προσαρμογής γίνονται σε πολλές άλλες χώρες, με επιτυχία ή και με καθυστερήσεις. Να θυμίσουμε ότι η χώρα μας θεωρητικά επιδίωξε να προσαρμοστεί από το 1999. Εκδόθηκαν τα Προεδρικά Διατάγματα 88/1999 και 76/2005, τα οποία, όμως, δεν εφαρμόστηκαν. Εμείς οφείλουμε να εξασφαλίσουμε τις προϋποθέσεις για στελέχωση των νοσοκομείων, που θα διασφαλίζει τη δυνατότητα για σαράντα οκτώ ώρες εργασίας και εφημερίες την εβδομάδα. Ο μέσος όρος για τον υπολογισμό είναι το τετράμηνο. Και επειδή εδώ ακούστηκαν διάφορα πράγματα, με το να πάει τις εφημερίες έναν μήνα στις πενήντα δύο ώρες και έναν άλλο μήνα στις σαράντα τέσσερις ώρες δεν νομίζω ότι καταστρατηγεί τη φιλοσοφία. Διότι ακούστηκαν και αρκετά τρελά, ότι μπορεί έναν μήνα να εργάζεται κάποιος εβδομήντα ώρες και τον άλλο μήνα να συμπληρώνει. Έχουμε τη ρύθμιση ότι δεν προσμετράται η ετήσια άδεια και οι άδειες ασθενείας, ότι θα υπάρχει, ασφαλώς, η ημερήσια ανάπαυση των δώδεκα τουλάχιστον ωρών, ότι θα υπάρχει χρόνος διαλειμμάτων σε περίπτωση παρατεταμένης εργασίας, ότι θα υπάρχει αντισταθμιστικός χρόνος -ρεπόαμέσως μετά την εφημερία ή εντός δεκατεσσάρων ημερών μετά τον περιορισμό ή την απώλεια της εβδομαδιαίας ανάπαυσης. Θέλω να θυμίσω κάποιες δράσεις που κάνει το Υπουργείο Υγείας, οι οποίες προσπαθούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις της ουσιαστικής εναρμόνισης: Δημιουργία αυτοτελών τμημάτων επειγόντων περιστατικών και άμεση προκήρυξη πεντακοσίων θέσεων στελέχωσής τους. Και όταν λέμε «άμεση» εννοούμε άμεση, ότι έχει οργανωθεί η πρόταση και θα προκηρυχθούν οι θέσεις. Ένα συνολικό σχέδιο προσλήψεων δύο χιλιάδων γιατρών για τα υποστελεχωμένα τμήματα και τα κέντρα υγείας, ώστε να συμβάλλουν στην καλύτερη δυνατή οργάνωση της εφημερίας, μαζί με τους επτακόσιους εξήντα γιατρούς ΕΣΥ της προηγούμενης προκήρυξης -πολλοί από τους οποίους έχουν πάει ήδη στα νοσοκομεία και αρκετοί αναμένονται- και τους τετρακόσιους γιατρούς από παλιές προκηρύξεις. Με τη συνέχιση της προσφοράς των επικουρικών γιατρών, οι οποίοι δεν εμπίπτουν, αγαπητέ συνάδελφε, κύριε Λαμπρούλη, στις διατάξεις για ελαστικές εργασιακές σχέσεις, καθώς όλα τα καθήκοντα των επικουρικών γιατρών ταυτίζονται με εκείνα των μόνιμων γιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Όλα τα καθήκοντά τους! Και μας ακούν. Και ακούν και αυτοί που ετοιμάζονται, υποτίθεται, να κάνουν κινητοποιήσεις σήμερα. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ (ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): … (Δεν ακούστηκε). ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Εικοσιτετράωρη εφημερία κέντρων υγείας, που θα καθοριστούν με απόφαση του Υπουργού Υγείας, ώστε και αυτό το πρόγραμμα να βοηθάει στην καλύτερη οργάνωση της αντιμετώπισης των μη απειλητικών για τη ζωή εκτάκτων και επειγόντων περιστατικών. Τη συμμετοχή στην εφημερία όλων, και των συντονιστών διευθυντών της Α΄ Ζώνης. Καθορισμός προτύπου εφημέρευσης ανά υγειονομική περιφέρεια, νοσοκομείο, Μονάδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Το Κεφάλαιο Β΄ περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για τα Συμβούλια Κρίσης και Επιλογής των γιατρών του ΕΣΥ. Οι ρυθμίσεις συντελούν στην καλύτερη οργάνωση των κρίσεων ανά ΥΠΕ και στην επιτάχυνσή τους. Τα Συμβούλια που συγκροτούνται είναι πενταμελή και η σύνθεσή τους διασφαλίζει το αμερόληπτο της κρίσης. Εκτός του Διοικητή, όταν αφορά σε προσλήψεις στις Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας -εκείνων της ΥΠΕ- απαρτίζονται από τρεις γιατρούς με βαθμό διευθυντή κατόπιν κλήρωσης της ίδιας ειδικότητας με τον κρινόμενο και έναν που είναι ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου, ο οποίος και αυτός βγαίνει με κλήρωση. Ασφαλώς, αυτή η σύνθεση είναι πολύ προτιμότερη από εκείνη που πρότεινε ο κ. Βλάσης, ώστε να ορίζονται από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας οι κριτές. (Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή) Ολοκληρώνω, αγαπητέ Πρόεδρε. Τα κριτήρια επιλογής είναι διαφανή: η προϋπηρεσία, η κλινική εμπειρία, το επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο, καθώς και οι διοικητικές ικανότητες για κρίση διευθυντών, με μοριοδότηση διαφανή. Κάθε υποψήφιος θα επιλέγει πέντε θέσεις και θα υπάρχει η δυνατότητα οι πέντε πρώτοι να υποβάλλονται και σε δομημένη συνέντευξη με σαφήνεια μοριοδότησης. Ακολουθούν ορισμένα άρθρα που αφορούν τη μισθολογική κατάταξη των γιατρών και οδοντιάτρων από τους διοικητές των νοσοκομείων ή των υγειονομικών περιφερειών, που νομίζω ότι βρίσκουν σύμφωνους σχεδόν όλους, την καταβολή του πτητικού επιδόματος στους γιατρούς που κάνουν αεροδικομιδές, τη ρύθμιση για το ιατρικό προσωπικό του Νοσοκομείου Καρπάθου, περιλαμβάνοντας και τις θέσεις του Κέντρου Υγείας, τη μεταφορά των οργανικών θέσεων του Εθνικού Κέντρου Πρόληψης και Αντιμετώπισης Σακχαρώδους Διαβήτη που έχουν μεταφερθεί, σύμφωνα με βελτιωμένη πρόταση που θα κάνει ο Υπουργός Υγείας και θα μας την καταθέσει. Θέλω να κλείσω με το εξής: Είναι πάρα πολύ σημαντικό -και αποδεικνύει πως ακούμε- ότι η διαβούλευση που κάνουμε με τους φορείς δεν είναι μια τυπική διαδικασία. Νομίζω ότι έγινε εξαντλητικός διάλογος και πριν και κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης με τους εκπροσώπους της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας, σχετικά με τις επιστροφές – clawback, rebate - των φαρμακευτικών εταιρειών. Νομίζω ότι η απόσυρση του άρθρου 14, την οποία μας ανακοίνωσε χθες ο Υπουργός, αποδεικνύει ακριβώς αυτό: Ότι αυτά που λέμε για δημόσια διαβούλευση και για διάλογο με τους φορείς, για το ότι ακούμε προτάσεις, περιλαμβάνονται στη συνολική τοποθέτηση των ρυθμίσεων που κάνουμε. Ευχαριστώ πολύ. (Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ και από την πτέρυγα των ΑΝΕΛ) ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε. Ο συνάδελφος κ. Κωνσταντίνος Βλάσης από τη Νέα Δημοκρατία έχει τον λόγο. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κύριε Πρόεδρε, κύριοι Βουλευτές, σήμερα θα ήθελα να ξεκινήσω να μιλάω για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να μην μπω στον πειρασμό να σχολιάσω λίγο την επικαιρότητα. Και αυτό γιατί το λέω; Γιατί μόλις πριν από μία βδομάδα από αυτό εδώ το Βήμα ο Πρωθυπουργός, ο κ. Τσίπρας, απευθυνόμενος -κουνώντας μάλιστα το δάχτυλο- σε εμάς, μάς έλεγε ότι δεν υπάρχει καμία ανομία –«πού τη βλέπουμε;», ότι τη φανταζόμαστε. Δεν πέρασαν λίγα εικοσιτετράωρα και ο πρώην Υπουργός του, ο οποίος με τον συγκεκριμένο νόμο έβγαλε χιλιάδες φυλακισμένους έξω, βγήκε και είπε ότι αυτός ήταν ένας νόμος που τελικά δεν χρειαζόμασταν. Περιμένουμε, βέβαια, να απολογηθεί σε όλες αυτές τις οικογένειες, οι οποίες ήδη σε αυτό το διάστημα θρήνησαν και θύματα από κάποιους που βγήκαν με αυτό τον νόμο. Και, βέβαια, σήμερα βλέπουμε τον κ. Κουφοντίνα να παίρνει άδεια για να βγει από τη φυλακή. Πρωτάκουστο! Ξέρετε κάτι; Ακούτε τι λέει ο κόσμος; Γιατί λέτε ότι ακούτε τι λέει κάτω ο κόσμος. Ο απλός λαός λέει ότι η Αστυνομία κάνει καλά τη δουλειά της, τους βάζει μέσα και εσείς τους βγάζετε. Πιστεύω να υπάρχει μια πειστική απάντηση και από τον Πρωθυπουργό. Και, βέβαια, να σχολιάσω και κάτι που άκουσα χθες στην Κοινοβουλευτική σας Ομάδα. Είπε ο κ. Τσίπρας ότι είναι αθεράπευτα αισιόδοξος και πως η τρίτη αξιολόγηση θα κλείσει. Και καλά θα κάνει. Δεν μας είπε, όμως, πόσο πιέζουν οι ξένοι -οι κακοί πριν και καλοί τώρα- οι οποίοι είπαν ότι πρέπει άμεσα να προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί. Χωρίς πλειστηριασμούς δεν θα κλείσει καμιά τρίτη αξιολόγηση. Τι θα πείτε γι’ αυτό; Επί του παρόντος: Νομοσχέδιο εξπρές. Διαδικασία fast track. Φέρατε με τη μορφή του επείγοντος ένα νομοσχέδιο που και καλά είναι μια εναρμόνιση κοινοτικής Οδηγίας με το ελληνικό δίκαιο. Επί της ουσίας, όμως, η πλειονότητα των άρθρων δεν αφορά αυτό. Το φέρατε νύχτα για να μην προλάβουμε να το μελετήσουμε. Νομοθετείτε πρόχειρα και αποσπασματικά. Να σας πω και κάτι άλλο; Δεν δίνετε λύσεις. Αν δίνατε λύσεις, θα έλεγα «μπράβο, φέρατε κάτι επειγόντως, αλλά λύνετε και ένα χρόνιο πρόβλημα στην Υγεία». Η ουσία είναι ότι με το επείγον του χαρακτήρα το μόνο που κάνετε είναι να προσβάλλετε όχι εμάς -εμάς μας βάζω στην άκρη- αλλά τους γιατρούς κατά πρώτον και βέβαια τον ελληνικό λαό, ο οποίος έρχεται και αντιμετωπίζει όλα αυτά τα προβλήματα της Υγείας. Οι φορείς, ο ΟΕΝΓΕ, η ΕΙΝΑΠ, η ΙΣΑ, τι λένε όλες αυτές τις μέρες; «Απύθμενο θράσος». «Νομοσχέδιο έκτρωμα». «Το φέρνετε σαν κλέφτες στη Βουλή». Ούτε αυτό σας ένοιαξε. Εμείς δεν χρησιμοποιούμε τέτοιες φράσεις. Δεν το κάναμε ποτέ. Εσείς, όπως θυμάστε πολύ καλά, πριν το 2015 το κάνατε καθημερινά. Ο ΣΦΕΕ τι είπε; Πέντε μέρες πριν συζητούσαμε άλλα, μας είπαν ότι δεν υπάρχει τίποτα το οποίο θα μας φέρετε και δυο μέρες μετά ακούμε άλλα. Πλήρως αναξιόπιστοι! Τα ψέματά σας είναι καθημερινά, αλλά έχουμε μάθει να ζούμε με αυτά. Πλήθος άσχετων άρθρων. Και εκεί ακριβώς είναι ο πυρήνας του νομοσχεδίου. Γιατί σαφώς την εναρμόνιση του ευρωπαϊκού δικαίου με το ελληνικό δίκαιο δεν μπορούμε να την αποφύγουμε. Κι εμείς σαν κόμμα ευρωπαϊκό, θα το κάνουμε. Και στο παρελθόν, όμως, έχουμε δείξει ότι κρατάμε τέτοια γραμμή. Ολιγωρίες και ανεπάρκειες οφείλουμε εμείς να πληρώσουμε σήμερα. Δεν υπάρχει τίποτα στη δημόσια διαβούλευση, στο «OpenGov». Φέρατε τον νόμο χωρίς να γίνει καμιά συζήτηση, με τη διαδικασία «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε». Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά προσπαθείτε και βάζετε κάποια κοινωνικά προσχήματα που δεν τα βλέπουμε πουθενά. Βέβαια, την ωραιοποιημένη εικόνα του Υπουργού και του αναπληρωτή Υπουργού δεν χρειάζεται νομίζω να την σχολιάσουμε εμείς. Τη βλέπει ο κόσμος καθημερινά. Τη βλέπει στις ουρές που στήνονται στα νοσοκομεία, στα ραντεβού που καθυστερούν, στα χειρουργεία που δεν γίνονται γιατί οι προϋπολογισμοί σε πολλά νοσοκομεία έχουν τελειώσει καιρό πριν. Και, βέβαια, οι γιατροί κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους. Όμως, με τι όπλα; Αυτή την εικόνα θέλετε στην Υγεία; Είστε υπερήφανοι γι’ αυτήν; Νομίζω ότι αυτή η εικόνα μας προσβάλλει. Από τα επίσημα χείλη του αναπληρωτή Υπουργού ακούμε ότι το 80% των γιατρών τα παίρνει. Πραγματικά, κύριε Πολάκη, με όλη την καλή διάθεση, πώς θα τους δείτε στα μάτια αύριο; Το πιστεύετε πραγματικά αυτό; ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Απάντησα, νομίζω. Δεν ακούσατε την απάντηση; ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ: Την άκουσα. Δεν με κάλυψε η απάντηση, κύριε Υπουργέ. ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Αυτό είναι δικό σας πρόβλημα. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ: Όμως, δεν σημαίνει τίποτα το ότι δεν κάλυψε εμένα. Δεν κάλυψε τους συναδέλφους γιατρούς, οι οποίοι δίνουν καθημερινά μάχη μέσα στα νοσοκομεία. Και μέχρι πριν τρία χρόνια τη δίνατε κι εσείς αυτή τη μάχη μαζί τους, ενώ σήμερα έχετε πάει στο απέναντι μέρος του πεζοδρομίου. Αντί, όμως, να ζητήσετε μία συγνώμη, έχετε το θράσος και συνεχίζετε πάνω στο ίδιο παιχνίδι. ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Θα σας απαντήσω ξανά, λοιπόν. Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ: Επί της ουσίας. Τα πρώτα έξι άρθρα ήρθαν για ποιο λόγο; Γιατί θέλουμε να αποφύγουμε ένα πρόστιμο που «έπεσε» από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αφορούσε αυτή την εναρμόνιση της κοινοτικής Οδηγίας με το ελληνικό δίκαιο. Υπάρχει καταδικαστική απόφαση το 2015 επί Κυβερνήσεώς σας. Βέβαια, να θυμίσουμε ότι τότε, το 2015, προσπαθούσατε να λύσετε τα δικά σας εσωτερικά θέματα, γιατί θυμάμαι ότι τότε πίσω μου καθόταν η κ. Κωνσταντοπούλου, η οποία βέβαια τώρα δεν ξέρω τι λέει. Όλο αυτό το διάστημα δεν επιταχύνατε προσλήψεις, παρότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα προηγούμενα τρία χρόνια είχε εξασφαλίσει με τη διαδικασία του 1:10 χιλιάδες θέσεις εργασίας, τις οποίες δεν αξιοποιήσατε. Δεν στηρίξατε την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και βέβαια, το μυαλό σας ήταν αλλού. Το μόνο, λοιπόν, που κάνετε τώρα με τα έξι πρώτα άρθρα είναι να εισάγετε την έννοια του opt-out, το οποίο ως διά μαγείας σήμερα το πρωί έχει εξαφανιστεί.]
Ένας πολύ ενδιαφέρον χάρτης κάνει τις τελευταίες ώρες το γύρο του διαδικτύου και έρχεται να ανατρέψει πάγιες αντιλήψεις για τις ώρες εργασίες των λαών της Ευρώπης.
Ο χάρτης αυτός χρησιμοποιεί στοιχεία του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), τα οποία παρουσιάστηκαν το 2016.
Δείτε παρακάτω πόσες ώρες δουλεύουν οι Έλληνες και πόσες οι Γερμανοί:
Η ΟΔΗΓΙΑ ΑΥΤΗ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΜΩΣ, ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟ…
ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΚΙΟΛΑΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΠΩΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΜΟ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΘΕΤΕΙ ΜΟΝΟ Η ΑΝΑΓΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ, «ΣΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΑΥΤΟΥ (Σ.Σ. 137 ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ), ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΑΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ (…) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ».
ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΚΑΘΕ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΩΣ ΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΗΣ Η ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΟΝ ΑΠΛΗΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙ ΥΠΕΡΑΞΙΑ, ΕΞΟΥΘΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ, ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΖΩΗ.
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΚΑΙ Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ (2017) ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ»:
«ΤΑ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΑΞΙΑΚΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΕ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ “ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ” (JUST-IN-TIME) ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΑΓΟΝΤΑΙ, ΕΝΙΟΤΕ, ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΧΛΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (…) ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΣΕ ΝΕΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ».
«ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΜΕ 13 ΩΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗ ΜΕΡΑ!
Ο,ΤΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΩΣ «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ, ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΤΩΝ 13 ΩΡΩΝ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ. ΓΡΑΦΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: «(…) ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ, Ο ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ 13 ΩΡΕΣ (…) ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 11 ΣΥΝΑΠΤΕΣ ΩΡΕΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ “ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ” ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ, ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 13 ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ (…)»!
ΔΗΛΑΔΗ, ΤΟ ΜΟΝΟ ΟΡΙΟ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ Η ΟΔΗΓΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝ 11 ΩΡΕΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ! ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΤΟΥ, ΤΗΣ ΕΕ.
ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ ΩΡΕΣ ΞΕΖΟΥΜΙΣΜΑ, ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ 11 ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ, Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΝΑ ΨΩΝΙΣΕΙ, ΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΨΕΙ, ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ, ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙ. ΔΗΛΑΔΗ, ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!
ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ Η ΟΔΗΓΙΑ:
1.ΔΙΝΕΙ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΕΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΣΤΙΣ 40 ΩΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ, ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΑ ΚΡΑΤΗ – ΜΕΛΗ ΘΕΣΠΙΖΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΩΣΤΕ «Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ, ΑΝΑ ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ, ΤΙΣ 48 ΩΡΕΣ, ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ». ΑΥΞΑΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ 40 ΣΕ 48 ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΩΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ. ΔΗΛΑΔΗ, ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ 13 ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ, ΩΣΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ (ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ «ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ») ΝΑ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΩΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΟΙ 48 ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΒΔΟΜΑΔΑ. ΑΥΤΗ Η «ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ», ΜΕ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η «ΣΟΥΜΑ» ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ, ΦΘΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ 12 ΜΗΝΕΣ, «ΤΕΝΤΩΝΟΝΤΑΣ» ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ!
2.ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 12 ΜΕΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. ΤΟ ΑΡΘΡΟ 5 ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ «ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΔΙΑΘΕΤΕΙ, ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΩΝ, ΜΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ ΕΙΚΟΣΙΤΕΣΣΑΡΩΝ ΩΡΩΝ». ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΤΣΙ, ΟΜΩΣ, Η ΟΔΗΓΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟ 24ΩΡΟ «ΡΕΠΟ» ΑΝΑ 7 ΜΕΡΕΣ. ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, «ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΝΑ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΩΝ». ΕΔΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ Η ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ, ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ «ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ, ΚΑΤΑΡΧΗΝ, ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ». ΜΕΣΩ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ, ΠΛΑΓΙΟΚΟΠΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ. ΤΕΛΙΚΑ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΟΔΗΓΙΑ, «ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΟΙ ΗΜΕΡΕΣ ΑΥΤΕΣ (Σ.Σ. ΤΟ 24ΩΡΟ “ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ”) ΝΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΩΣ 12 ΗΜΕΡΩΝ». ΤΟ …4ΗΜΕΡΟ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ 12ΗΜΕΡΟ, ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΞΕΣΤΟΜΙΖΕΙ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ «ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ».
3.ΕΞΑΙΡΕΙ ΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΔΙΝΕΤΑΙ «ΟΤΑΝ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΙΣ ΕΞΙ ΩΡΕΣ». Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΛΕΕΙ: «ΤΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ “ΧΡΟΝΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ” ΚΑΘΩΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ “ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ”»!
4.Η ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΠΙΤΙ – ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ – ΣΠΙΤΙ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΘΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ «ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ» ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΕ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΩΣ «ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΤΟΠΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ»!
ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ», ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΩΝ Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ: «Η ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΔΙΟΤΙ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΕΝΑΝ ΒΑΘΜΟ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ. Η ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΕΣ»...
«ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ» ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΒΑΘΙΕΣ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΤΡΕΙΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΩΝ:
· ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ «ΘΕΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ, ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ Η ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Η ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Η ΜΕ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ». ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ, ΤΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ, ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ, ΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ «ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ». ΑΝ ΚΑΙ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΩΣ Η ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΑΦΟΡΑ «ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ», ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ.
· ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ, ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ, ΑΛΛΑ «ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Η ΜΕ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Η ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΑΥΤΟΙ, ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Η ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ».
· ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ 48ΩΡΟΥ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ! ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΡΗΤΡΑ ΑΥΤΟΕΞΑΙΡΕΣΗΣ (OPT OUT) ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ Η ΑΛΛΗΣ ΔΥΣΜΕΝΟΥΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΑ. ΕΔΩ ΤΟ «ΤΑΒΑΝΙ» ΕΙΝΑΙ ΟΙ 13 ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗ ΜΕΡΑ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΡΓΑΣΙΜΗ ΒΔΟΜΑΔΑ 78 ΩΡΩΝ!
ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ
ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2003/88/ΕΚ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ). ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ 7 ΝΟΜΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΑΥΤΑ. Ο ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ ΕΙΝΑΙ Ο 3986/2011 ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΤΗΡΗΣΑΝ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ.
ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΑΝΕΛΑΒΕ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 4498/2017, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΔΗΓΙΑ 2003/88/ΕΚ» ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ.
Ο ΝΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΙ ΤΙΣ 48 ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑ ΒΔΟΜΑΔΑ, ΜΕ ΠΕΝΘΗΜΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΘΑΣΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 60 ΩΡΕΣ, ΔΗΛΑΔΗ 12 ΩΡΕΣ ΤΗ ΜΕΡΑ. Η ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΕΕΙ Η ΟΔΗΓΙΑ! ΕΠΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ 12 ΩΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΟΙΞΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΘΡΑΣΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΝΑ ΛΕΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΣΥΡΙΖΑ, ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ «ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΟΧΤΑΩΡΟ, ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ, ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ»!
ΠΑΤΩΝΤΑΣ Σ’ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΕΙ ΟΠΟΙΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΑΥΤΗ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ
ΚΑΙ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΄΄ΠΑΙΖΟΥΝ΄΄ ΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΗΣΗ ΜΑΣ
ΕΧΟΥΝ ΞΕΖΟΥΜΙΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝ,ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ,ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΚΟΡΟΙΔΕΨΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ,ΤΟΥ ΣΤΕΡΗΣΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ,ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ, ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΑΝΟΜΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ,ΤΟΥ ΛΕΝΕ -ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΜΕΙΕΣ ΚΑΙ Η Ε.Ε, ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ-
ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ,ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΣΟΥ ΣΕ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ,ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ
ΜΑΛΛΟΝ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΕ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ
ΣΟΥ ΤΗΝ ΔΙΝΩ ΤΩΡΑ
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 6199/ 04-09-2015
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
Το πρόγραμμα που αναπτύσσεται κατωτέρω είναι στηριγμένο επάνω στις οικονομικές προσφορές του Αρτέμη Σώρρα προς την Κυρίαρχη Ελληνική Δημοκρατία καθώς επίσης και στο πρόγραμμα των 2,3 τρις Ευρώ το οποίο έχει κατατεθεί στα Ταμεία Κληρονομικών Κεφαλαίων των αυτοχθόνων κυρίαρχων Ελλήνων. Αυτές οι προσφορές και τα αποθεματικά που είναι στην διάθεση των Ελλήνων θα περιέλθουν στα χέρια μας όταν τους θεσμούς του κράτους μας τους αναλάβει ο Πολιτικός Φορέας «Ελλήνων Συνέλευσις – Ε.ΣΥ.».
Προγραμματικές δηλώσεις Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
Ιδρυτική διακήρυξη Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
4.0 ΕΡΓΑΣΙΑ:
4.1. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ.
4.2. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΙΧΜΗΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΡΓΟΥ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ. ΜΕ ΤΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ,
4.3. ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ.
4.4. Η ΑΜΟΙΒΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
4.5. Η ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΥΨΗΛΟΤΑΤΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΑΘΑΡΗ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΕΣ ΣΕΛΙΔΑ 15 ΑΠΟ 40
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ. ΌΛΑ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΑΦΟΥ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΘΑ ΕΞΥΓΙΑΝΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΓΕΜΑΤΟΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΣΟΦΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ (ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ ΚΑΙ ΥΠΑΡΚΤΟ).
4.6. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΤΕΡΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΚΟΝΣΕΡΒΟΠΟΙΕΙ ΣΕ ΠΑΝΑΘΛΙΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
4.7. ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΑΡΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Κ.Ο.Κ.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΩΣ ΈΛΛΗΝΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΑΥΤΑΡΚΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ.
ΕΛΑ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ,ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΔΟΣΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου