Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΦΟΡΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ IQ!
ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΕΠΟΧΗ ,ΤΟ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟ ΑΤΟΜΟ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΗΤΑΝ Ο ΄΄ΤΡΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ΄΄ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ,ΟΥΤΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΄΄ΠΕΡΙΕΡΓΗ΄΄ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΣΗΜΕΡΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΛΕΞΙΑ,ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΕΠ' ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΑΥΤΗΣ
ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΠΟΥ Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΦΟΡΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ IQ ,ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΄΄ΚΑΝΟΝΙΚΑ΄΄ ΑΤΟΜΑ
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΜΩΣ,ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΣΩΣΤΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ,ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ,ΝΑ ΔΙΑΤΑΡΑΣΣΕΤΑΙ Η ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ,ΚΑΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ, ΜΕ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ,ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΕΝΗΛΙΚΑΣ!
ΧΑΝΣ
ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΆΝΤΕΡΣΕΝ, ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΗ , ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ ΤΖΟΝ ΛΕΝΟΝ, ΤΟΜ ΚΡΟΥΖ, ΣΙΛΒΕΣΤΕΡ ΣΤΑΛΟΝΕ, ΓΟΥΟΛ
ΝΤΙΣΝΕΪ , ΧΑΡΙΣΟΝ ΦΟΡΝΤ , ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΩΝ, ΑΦΟΥ ΤΟ 12-15% ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ
ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΕΜΠΕΛΙΚΑ Η ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΞΥΠΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΈΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ, ΣΥΧΝΑ ΒΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ, ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΦΟΒΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΪΝΣΤΑΙΝ, ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΛΕΓΑΝΕ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΩΣ Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΑΡΓΟΣ, ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΣ ΚΑΙ “ΧΑΜΕΝΟΣ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥ”. O ΈΝΤΙΣΟΝ ΘΥΜΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑ ΛΕΝΕ «ΟΤΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΚΛΟΥΒΙΟ». ΌΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΖΟΝ ΛΕΝΟΝ, ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΠΕΙ: «ΟΙ ΝΕΡΑΙΔΕΣ ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΤΟΥΣ ΡΑΒΔΑΚΙ. ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΑ, ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΒΑΡΕΤΗ».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η
ΔΥΣΛΕΞΙΑ;
Η
ΔΥΣΛΕΞΙΑ, ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΗ Η ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΥΦΥΪΑ,
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ
ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ. ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΙ Η ΑΝΤΙΣΤΡΕΦΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ,
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΛΕΞΕΙΣ, ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΤΕΙ ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗ ΓΡΑΦΗ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ; ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ, Η ΕΠΙΔΟΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ. ΌΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ
Ο DR SIMON CLEMMET, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΦΗΜΗΣ ΆΓΓΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ , ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΗ
ΤΑΜΠΕΛΑ ΤΟΥ “ΑΡΓΟΥ” ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΕ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ: «AΝ
ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΕΥΦΥΕΣΤΑΤΑ, ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ, ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ,
ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΥ, ΤΟΥ ΞΕΧΑΣΙΑΡΗ, ΤΟΥ ΑΜΕΛΗ. ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ, ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΜΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΑΔΙΣΟΥΝ ΜΕ
ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΗΜΕΡΩΤΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. ΌΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ Κ.
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΑΛΑΧΙΩΤΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ: «Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΚΑΙ “ΘΕΙΟ ΔΩΡΟ”, Η “ΝΟΣΟΣ ΤΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ”, ΜΙΑ
“ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ” ΑΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΕΙ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ
ΕΠΙΤΥΧΩΣ». ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ, ΠΩΣ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ
ΒΙΝΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑµΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗµΟΝΕΣ ΣΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ
ΟΠΟΙΑ ΥΠΕΦΕΡΑΝ ΑµΦΟΤΕΡΟΙ. ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ,
ΠΟΥ ΣΥµΦΩΝΑ µΕ ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑµΕΣΑ µΕ ΤΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΝΟΣΟ.
Η ΠΡΩΤΗ
ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ… ΠΡΟΒΛΗΜΑ:
ΌΠΩΣ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΤΗΝ
Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΜΙΑ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ
ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΤΗ ΓΡΑΦΗ Η ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ. ΜΠΟΡΕΙ, ΟΜΩΣ, ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ
ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ. ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΜΩΣ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ,
ΠΕΡΝΑ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ. «ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ, -ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΠΡΑΙΑΝ
ΜΠΑΤΕΡΓΟΥΟΡΘ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΟΥ UCL-
ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΑ ΤΗΝ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ
ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ. ΈΤΣΙ ΣΥΧΝΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ
ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΕΤΑ Σ’ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ Η ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ
ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΤΙ, ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ, ΠΙΘΑΝΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΧΛΕΥΑΣΜΟ
ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΗ ΝΙΩΘΕΙ ΑΝΕΤΑ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ». Η ΠΙΕΣΗ, ΟΜΩΣ, ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ
ΣΠΙΤΙ, ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ: «ΔΙΑΒΑΣΕ», «ΜΑΘΕ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΟΥ», Κ.Λ.Π. ΚΙ ΕΤΣΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΓΧΟΣ, ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ,
ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΕΝΟΧΕΣ. ΚΛΕΙΝΕΤΑΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ
ΕΥΕΞΑΠΤΟ, ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. Η
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΠΡΟΕΚΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ, ΦΥΣΙΚΑ, ΒΙΩΝΕΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ
ΤΡΟΠΟ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ
ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ
ΤΟΥ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:
ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ
ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ, ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΣΕΙΡΕΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΗΝΕΣ Η
ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΣΩΣΤΑ Η
ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ.
ΔΙΑΒΑΖΕΙ
ΤΟΥΣ ΔΙΦΘΟΓΓΟΥΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ.
ΈΧΕΙ
ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ.
ΝΟΙΩΘΕΙ
ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΥΠΕΡΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ, ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΟ ΝΑ
ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΕΤΑΙ.
ΈΧΕΙ
ΙΣΧΥΡΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ, ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΤΕΛΕΙΟΜΑΝΙΑ.
ΜΠΟΡΕΙ
ΣΥΧΝΑ ΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΙΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΥΣ, ΙΛΙΓΓΟΥΣ, Η ΠΟΝΟΥΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΚΑΤΑ ΤΗ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ.
Η
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΩΣΤΟΣΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ
ΕΞΥΠΝΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΑΠ’ Ο,ΤΙ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ Η ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΣΤΗ
ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ.
ΜΠΟΡΕΙ
ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ, ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΝΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΕΝΑΝ
ΕΞΑΙΣΙΟ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ.
ΈΧΕΙ
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ, ΠΛΟΥΣΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ
ΕΠΙΝΟΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ.
ΈΧΕΙ
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΖΗΣΕΙ, ΣΕ ΟΣΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ
ΠΡΑΞΗ. ΘΥΜΑΤΑΙ ΠΡΟΣΩΠΑ, ΜΕΡΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.
ΠΩΣ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ:
Η
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ,
ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ, ΟΠΩΣ Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ, Η ΥΠΑΡΞΗ
ΑΛΛΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ, Η ΕΓΚΑΙΡΗ Η ΜΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.
ΟΙ
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ, ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ, ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΣΤΗΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ
ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΗΣΗΣ ΩΣΤΕ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΣΗ ΝΑ ΣΥΜΒΑΔΙΣΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ
ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ. Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥ ΔΟΘΕΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ
ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΕΚΕΙΝΟΙ, ΒΕΒΑΙΑ, ΠΟΥ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΕΝΑ ΔΥΣΛΕΞΙΚΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ,
ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ, ΟΜΩΣ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΚΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ.
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ
ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ, ΒΟΗΘΑ ΚΙ ΑΥΤΗ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΔΥΣΛΕΞΙΚΟ ΕΦΗΒΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ
ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (ΒΛ. Ν. 1824 ΠΕΡΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΕΚ 30/12/88). ΕΠΙΣΗΣ, ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ ΑΠ’ ΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΑ
ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΔ 420/30-5-78 ΓΙΑ ΤΙΣ «ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΓΡΑΠΤΩΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΝ».
ΠΟΥ ΝΑ
ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ:
ΕΙΔΙΚΟΙ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΓΙΑ ΝΑ
ΕΚΔΩΣΟΥΝ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΓΙΑ Ν’
ΑΠΑΛΛΑΞΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
ΕΠΙΣΗΣ,
ΠΕΡ. ΓΕΝ.
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ «ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» (ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ), ΤΗΛ.: 210-77
98 748, 210- 77 57 496.
ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ), ΤΗΛ.: 210-29 28 333).
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΟΠΑΙΔΙΚΩΝ, ΤΗΛ.: 210- 77 79 901.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Β. ΕΛΛΑΔΟΣ), ΤΗΛ.: 2310-55 40
31-2, 2310-25 40 31.
Δ΄ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΘ, ΣΤΟ ΑΧΕΠΑ. ( ΕΔΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΚΛΙΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ).
ΤΙ ΕΧΟΥΝ
ΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΤΟΥΣ:
ALBERT
EINSTEIN: «ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ… ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΑΡΓΟΣ,
ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΣ, ΚΑΙ “ΧΑΜΕΝΟΣ” ΣΤΑ ΑΝΟΗΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ..».
THOMAS
EDISON: «ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΛΟΥΒΙΟ. .. Ο
ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΝΟΜΙΖΕ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΗΛΙΘΙΟΣ, ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΠΕΙΣΤΗΚΑ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ».
LEONARDO
DA VINCI: «ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ».
WINSTON
CHURCHILL: «ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΥ Μ’ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΕΙ ΑΡΚΕΤΑ. ΔΕΝ ΗΤΑΝ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΑΞΗΣ ΚΙ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ
ΑΓΩΝΑ».
AGATHA
CHRISTIE, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:: «ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΤΡΟΜΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΑ
ΓΙΑ ΜΕΝΑ. ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ. ΉΜΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΚΗ
ΟΡΘΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΤΣΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ».
RICHARD
BRANSON, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ, ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΩΝ VIRGIN ENTERPRISES: «ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΟΚΤΩ
ΕΤΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ. ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΝΑ ΜΕ ΧΤΥΠΟΥΝ ΜΙΑ – ΔΥΟ
ΦΟΡΕΣ ΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΑΝΑ ΚΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΕΡΔΕΥΑ ΤΙΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ».
STEPHEN J.
CANNELL, ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ & ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: «ΉΜΟΥΝ Ο ΠΙΟ ΧΑΖΟΣ
ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΥ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΦΗΣΕ ΠΟΤΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ, ΕΤΣΙ ΗΜΟΥΝ ΕΥΤΥΧΗΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ. ΑΥΤΟΣ
ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ Ν’ ΑΡΧΙΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ».
GARY
CHAPMAN, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ – ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ: «ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΉΜΟΥΝ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΣ, ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ’ΧΕΙ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΤΗ
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΚΙ ΑΠΕΤΥΧΑ Σ’ ΟΛΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ».
CHER, ΠΟΠ
ΣΤΑΡ ΚΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΣ: «ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΕΙΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΚΟΥΣ
ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ, ΛΙΓΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ. ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΛΩΣ
ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑ. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ. ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ ΟΣΑ ΜΑΘΑΙΝΑ, ΕΠΡΕΠΕ
ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΩ ΜΕ ΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ. ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΑΡΚΕΤΑ».
DR SIMON
CLEMMET, Ο ΆΓΓΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΟΥ ΑΝΕΛΥΣΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΑΝΘΡΑΚΑ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΕ
ΜΕΤΕΩΡΙΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΆΡΗ. ΕΙΧΕ ΤΗ ΤΑΜΠΕΛΑ ΤΟΥ “ΑΡΓΟΥ” ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ
ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΕ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ. ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 11 ΧΡΟΝΩΝ ΠΗΡΕ ΧΑΜΗΛΟ ΒΑΘΜΟ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ
ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΑΦΕΡΟΤΑΝ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ
ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΤΟΥ. ΣΤΕΛΝΕΙ ΣΥΧΝΑ ΜΕ ΦΑΞ ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΟΥ
ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΟΥ ΛΑΘΗ.
TOM CRUISE
(ΗΘΟΠΟΙΟΣ): «Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΟΝΑΧΙΚΗ. ΉΜΟΥΝ
ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΟΡΟΙΔΕΥΑΝ. ΕΚΕΙΝΗ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ Μ’ ΕΚΑΝΕ ΝΑ
ΚΛΕΙΣΤΩ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΣΙΓΑ – ΣΙΓΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ ΣΙΩΠΗΡΑ ΤΗΝ
ΚΑΚΟΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ. ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΥ. ΈΓΙΝΑ ΠΟΛΥ ΟΠΤΙΚΟΣ ΚΙ ΕΜΑΘΑ ΠΩΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΑ».
RONALD
DAVIS, ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ» ΚΑΙ
ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ: «ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 12 ΘΕΩΡΗΘΗΚΑ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΣ. ΣΕ
ΗΛΙΚΙΑ 38 ΕΤΩΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΩ 169 ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ
ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΕΝΑΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΜΕΣΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ
ΔΙΑΒΑΖΕ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΜΙΑ ΩΡΑ».
Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΘΕΜΑ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΙΤΗ
ΠΑΙΔΕΙΑ:
Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΣ
ΤΟΝ ΚΡΙΣΙΜΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ Η ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΔΟΜΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΩΝ.
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΤΟ
ΚΤΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ
ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΩΣ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ.
ΣΕΛΙΔΑ 11 ΑΠΟ 40
1.1. ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΚΚΟΛΑΠΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΚΑΙ ΘΑ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ,
ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΞΙΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ.
1.2. ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΘΕ
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ
ΘΕΑΤΡΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ. ΑΥΤΟ
ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΩΝ. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΘΕ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ
ΑΘΛΗΜΑΤΑ. ΟΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ, ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΛΠ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΦΟΣΟΝ ΘΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΕ ΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ. ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΘΛΗΜΑ ΕΧΕΙ ΤΑΛΕΝΤΟ, ΕΦΕΣΗ Η ΑΡΕΣΚΕΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΘΑ
ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΑΣΚΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ.
1.3. ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΕΡΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ
ΑΘΛΗΜΑ. ΈΤΣΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑ
ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΓΥΜΝΑΖΟΝΤΑΙ.
1.4. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΡΤΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΕΜΦΥΤΩΝ ΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ
ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ.
1.5. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ,
ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΟΠΩΣ ΘΕΑΤΡΟ, ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΓΛΥΠΤΙΚΗ, ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ
ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΑΣ.
1.6. ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΘΗΣΗΣ,
ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ, ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ, ΕΚΓΥΜΝΑΣΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ- ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ, ΜΟΝΟ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ .
1.7. ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΦΕΣΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ
ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ. ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ
ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ 12 ΑΠΟ 40 ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΦΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΕΝΤΑΣΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΟΤΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΈΘΝΟΣ
ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΟΜΑΔΕΣ (ΣΤΟΕΣ, ΜΑΣΟΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΜΑΣΟΝΙΚΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ, ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΚΛΠ).
1.8. ΑΥΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ
ΕΓΚΛΩΒΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΚΑΙ
ΔΕΝ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΟ ΥΠΑΡΚΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ
ΚΑΘΙΕΡΩΣΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ
ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ ΤΗΣ ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗΣ (ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ ΕΙΝΑΙ
ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ
ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ ΚΑΙ ΥΠΑΡΚΤΟ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ
ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ. ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΣ
ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΛΙΓΜΕΝΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΜΑΣ ΜΝΗΜΗ.
1.9. ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΕΧΕΙ «ΚΡΙΣΕΩΣ ΚΑΙ
ΑΡΧΗΣ» ΣΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ (ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ
ΚΑΙ ΥΠΑΡΚΤΟ).
1.10. ΜΕΓΑΛΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΠΟΥ
ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΣΕ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΒΑΣΗ.
1.11. Η ΤΡΙΤΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΘΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥ Ο
ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
ΜΑΣ. ΘΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΘΕΪΚΗ ΜΑΣ ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ.
1.12. ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ
ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΟΠΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ
ΑΛΗΘΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΕΝΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ
ΟΥΤΕ ΘΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΠΑΡΑ
ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΑ 13 ΑΠΟ 40 ΒΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΞΕΝΟΥΝ,
ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
1.13. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΩΣΤΕ ΚΑΘΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΘΕ
ΝΕΟΤΕΡΙΣΜΟΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
1.14. Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝΙΣΧΥΡΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΚΡΙΣΗ, ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΈΛΛΗΝΑΣ «ΠΟΛΙΤΗΣ».
1.15. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΘΕ ΒΑΘΜΙΔΑΣ. ΤΟ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΨΙΣΤΟ. ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ
ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΘΑ
ΤΟΥΣ ΤΙΜΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ
ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΑΡΤΙΟ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΕΛΛΑΝΙΟ ΑΞΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ, ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟΥΣ ΜΑΣ ΝΟΜΟΥΣ ΓΙΝΟΜΕΝΟΙ
ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΑΥΤΩΝ. ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΣΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥΣ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΡΙΣΤΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΗΣΕ ΑΞΙΟΥΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ. Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΞΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΤΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΙΜΩΡΕΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ
ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΞΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ Η ΟΠΟΙΑ
ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ, ΘΙΓΕΙ, ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΣΗ ΚΑΘΕ ΈΛΛΗΝΑ ΙΘΑΓΕΝΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΘΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ
ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου