ΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΚ
2020) ΝΕΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (2015/C 417/04) ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ, ΩΣ
ΦΙΛΙΚΟΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΜΕΙΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΣΟΥΝ ΚΑΙΡΙΟ ΡΟΛΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΧΑΜΕΝΑ. Η ΣΩΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΝ
ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ.»
ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΙΓΕΣ
ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΗΛΟΣ Ο ΑΡΡΗΚΤΟΣ ΔΕΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ. ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ
Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙΡΙΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ ΔΡΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ.
- ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ
Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ; ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ
ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ. ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΝ ΛΑΒΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΦΥΓΗΣ
ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ, ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΈΛΛΗΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ
ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΙΚΑΝΟ ΣΤΕΛΕΧΙΑΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΟΤΙ
«Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΑΛΛΑ, ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»
ΚΑΙ «ΕΥΡΕΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ, ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΠΟΥ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΖΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ
ΣΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ».
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΡΧΩΝ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ
ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΕΤΟΙΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ, ΕΝΩ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.
ΠΑΡΑ ΤΑ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΕΞΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΑ, Η ΥΠΕΡΦΟΡΤΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΟΔΗΓΟΥΝ
ΣΤΗΝ ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΣΤΗΝ ΑΦΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ. Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΝΤΕΛΕΙ
ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗΣ.
- ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ, ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΈΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΜΟΛΙΣ ΤΟ 30% ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ, ΕΞ΄ΑΥΤΩΝ,
ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ, ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΑΚΗ
ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΙ ΤΠΕ ΕΧΟΥΝ
ΚΑΤΑΚΛΥΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΩΗ, ΜΟΝΟ ΤΟ 37% ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ
ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ! Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΕ ΤΠΕ ΔΕ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ, ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΕ
ΠΟΛΛΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΙΩΝΟΥΝ ΜΙΑ
ΑΝΤΙΚΡΟΥΟΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΟΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΨΗΦΙΑΚΕΣ
ΜΕΣΩ ΤΑΜΠΛΕΤ, Η/Υ Η ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΝΩ ΤΗ ΜΙΣΗ ΜΕΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ
ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ, ΜΕ «ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΜΟΛΥΒΙ» ΚΑΙ ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ/ΚΑΘΗΓΗΤΗ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΓΓΑΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ
ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΠΟΣΤΗΘΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ, ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΕΝΑ
ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ
ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ, ΜΕ ΤΙ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ ΑΡΑΓΕ;
ΠΟΙΟΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ; ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΙΚΟΣ; ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΑΡΕΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ; ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΟΙ ΑΥΡΙΑΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΟΥΣ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΑ
ΤΑΛΕΝΤΑ ΤΟΥΣ, ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΚΕΨΗ ΜΕΣΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΗ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΗΡΙΤΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ; ΤΙ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΡΙΑΝΟΥΣ
ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ;
- ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ.
ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΨΗΦΙΑΚΑ
ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΒΑΣΙΚΟ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΔΩ: Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΗΣ
ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΩ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΠΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΙΩΘΟΥΝ
ΑΝΕΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ. ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΠΕ. ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗ
ΜΕΣΗ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΙΣΧΥΡΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΚΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΡΧΕΣ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ
ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΣΤΙΑΣΟΥΜΕ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ,
ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΠΟ
ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΠΗΓΕΣ, ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ, ΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΟΥΣ, ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΤΑΛΕΝΤΩΝ ΤΟΥΣ, ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ.
ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ
ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΡΟΩΘΕΙ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΑΡΑΠΑΝΩ. Ο ΜΑΘΗΤΗΣ, ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΕΝΕΡΓΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥ
ΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΕΙΟΙ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΙ. ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΟΤΙ Η ΠΙΟ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΘΗΣΗ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΕΙ ΕΝΕΡΓΑ ΤΑ ΔΡΩΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ. ΜΕ ΤΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ, Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΤΟΥ, ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ
ΤΟΥ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ. ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΥΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΕΙΚΟΝΩΝ, ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΧΩΝ, ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΤΕΧΝΗΣ, ΚΤΛ. ΑΡΑ
Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ
ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕΣΑ Σ’ ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ-ΕΛΕΓΧΟΥ. Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΣ
ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΙ, ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΕΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΙΤΕ
ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΕΙΤΕ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΠΗΓΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ.
- ΑΣΦΑΛΩΣ, ΚΑΝΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ, ΕΑΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΩΣ
Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΓΙ’ ΑΥΤΟ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΕ, ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΥΡΕΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ, ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΙΠΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ». ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΑ
ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ ΣΟΒΑΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ. ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ
ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ
ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ Η ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ
ΙΔΙΩΝ ΕΝΩ Η ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΕΠΑΦΙΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ.
ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ «ΓΕΙΤΟΝΙΑ»
ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΧΩΡΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΤΟ ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΥΣ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
ΟΠΩΣ Π.Χ. ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ Η ΤΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ.
ΕΠΙΣΗΣ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΟΙΚΙΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΟΙ ΤΠΕ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΩ ΟΛΟ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΕΡΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΤΕΣΤ ΚΑΙ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ
ΣΤΟ «ΣΥΝΝΕΦΟ».
ΟΙ ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ
ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΟΥΝ ΙΔΕΕΣ. ΉΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 1995, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ, ΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΗ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ Η/Υ. ΓΙ’ ΑΥΤΟ, ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕ ΟΡΕΞΗ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ,
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΑΝ
ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ,
ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΣΑΝ «ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ» (THE FUTURE PROGRAM). ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΥΤΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΟΠΩΣ
Η ΙΑΠΩΝΙΑ, ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΤΟ ΤΟΥ ΗΤΑΝ «ΝΑ ΘΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΝΗ».
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΦΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΑ ΕΤΗ.
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΜΙΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Η ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΠΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ,
ΣΟΒΑΡΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΟΣΟ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΤΟΣΟ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΝΕΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
- ΑΣ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΥΜΕ ΤΩΡΑ, ΤΙ ΑΠΟ
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ; ΚΑΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ; ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΩ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΤΙ
ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ. ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΑΡΡΟ ΤΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ
ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ. ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΓΚΥΛΩΤΙΚΕΣ
ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ
ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ; ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ
ΕΜΕΙΣ ΩΡΙΜΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΑ
ΓΕΝΙΑ;
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ
ΚΙΝΗΤΡΟ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΔΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΖΟΥΝ
ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΩΡΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΥΠΝΟ. ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΥΠΝΟΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ
ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΙΑ ΟΚΝΗΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΔΥΝΑΜΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
* Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ – VIA ΑΠΕ-ΜΠΕ
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
Ιδρυτική διακήρυξη Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0
1.0. ΠΑΙΔΕΙΑ:
2.0. ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου