ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΤΑΓΟΣ, Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ [Ο ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΙΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ]
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΤΟΝ ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ ΦΡΟΝΤΙΣΕ Η ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ [ΑΠΟ ΠΑΝΤΑ] ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ
ΤΟΝ ΠΟΤΑΓΟ,ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΛΛΗΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗ,ΠΟΥ ΤΟΝ ΤΙΜΗΣΑΝ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ,,ΟΧΙ
ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ
ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ,ΚΑΙ ΝΑ ΄΄ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ
Ο ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΜΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ
ΈΛΛΗΝΑΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΠΟΥ
ΑΠΟΘΕΩΘΗΚΕ ΠΑΝΤΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ
ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΤΑΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΤΑΓΟΣ, Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ
ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΦΡΙΚΗΣ ΠΟΥ
ΑΝΕΤΡΕΨΕ ΤΟΝ ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ!!!!!!!!!!!!!!
ΌΤΑΝ ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΤΙΝΑ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΒΙΒΛΟ ΤΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΩΝ, ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΕΝΑΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ, ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΣΥΓΚΙΝΗΘΗΚΕ
Ο ΛΕΟΠΟΛΔΟΣ Β’ ΤΙΜΗΣΕ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΟΤΑΓΟ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΝΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΝΑ ΤΟΥ ΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΙΜΙΩΔΗ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΑ ΤΟΥ. ΌΤΑΝ ΤΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗ ΒΙΒΛΟ ΤΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΑΘΑΝΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ, ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΡΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΧΑΡΑΞΕΙ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ.
«ΕΙΣ ΈΛΛΗΝ», ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ, ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ. ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΕ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗΝ ΥΨΙΣΤΗ ΤΙΜΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΈΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΜΠΑΙΝΕ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΒΙΒΛΟ ΤΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΩΝ!
Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΟΤΑΝ ΕΞΑΛΛΟΥ ΧΩΡΙΣ
ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ: «ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΑ ΤΗ ΖΩΗ
ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΟΥ
, ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ
ΕΔΑΦΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΔΟΞΑ ΕΡΕΙΠΙΑ
ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ
ΑΝΤΑΞΙΟΙ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ».
ΠΩΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΟΜΩΣ ΕΝΑΣ ΈΛΛΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ, ΩΣ ΚΑΤΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ; ΉΤΑΝ ΜΑΛΛΟΝ Η ΕΝΤΕΛΩΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΙΔΙΟΜΟΡΦΗ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΑΝ ΝΑ ΑΨΗΦΗΣΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΑΝΗΚΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΣΥΓΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΘΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΡΚΑ ΓΙΑΤΡΟΥ, ΣΤΕΚΟΜΕΝΗ ΣΥΧΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΗ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ. Ό,ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΕΞΑΛΛΟΥ, ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΩΦΕΥΕ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ.
ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ -ΑΝ ΟΧΙ Ο ΜΟΝΟΣ- ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ ΤΩΝ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗ. ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΕΤΙΑ 1868-1883 ΤΟΝ ΕΒΑΛΑΝ ΣΤΟ ΚΑΔΡΟ ΤΩΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣΑΝ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ (ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΤΕΛΙΚΑ) ΤΟΜΟ ΤΩΝ 700 ΣΕΛΙΔΩΝ «ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΝ» ΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΟ 1883, ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ.
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ, Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΡΙΑ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΙΡΑΚ, ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, ΔΙΕΣΧΙΣΕ ΤΟΥΣ ΟΡΕΙΝΟΥΣ ΟΓΚΟΥΣ ΤΟΥ ΙΝΔΙΚΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΜΙΡ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΓΚΟΜΠΙ, ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΓΓΟΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΙΒΗΡΙΑ! ΑΦΟΥ ΟΡΓΩΣΕ ΤΗΝ ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΗΠΕΙΡΟ, ΚΑΤΑΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΟΔΗΣΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ, ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΥΕΖ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΠΕΡΙΗΓΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ, ΤΑ ΝΟΤΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΣΤΟ ΚΑΙΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΤΟΥ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ. ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΡΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΘΗΚΕ ΝΟΤΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΥΔΑΝ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΦΡΙΚΗ, ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΒΟΡΕΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΚΟΝΓΚΟ, ΠΡΟΧΩΡΩΝΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΓΕΡΜΑΝΟ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗ ΣΒΑΙΝΦΟΥΡΤ.
ΤΑ ΑΔΙΑΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΑΝΤΟΤΕ. «ΝΕΟ ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ», ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙ Ο ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ «ΦΗΜΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ», ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ:
«Ὁ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΤΑΓὸΣ (1827-1903) Τὰ ἔΒΑΛΕ Μὲ ΤὴΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚὴ ἙΤΑΙΡΕΙΑ ἀΛΛὰ ΚΑὶ Μὲ ΤὴΝ ἈΓΓΛΙΚὴ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚὴ ἙΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙὰ ΤὶΣ ἀΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΠΟὺ ἔΓΡΑΦΑΝ. ΔὲΝ ΔΙΣΤΑΣΕ Νὰ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤὸΝ ΜᾶΡΚΟ ΠΟΛΟ ΓΙὰ ἀΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΚΑὶ ΨΕΥΔΗ ΠΟὺ ΕἶΧΕ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙὰ Τὰ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ. ΑὐΤὸΣ ἦΤΑΝ ΚΑὶ ὁ ΛΟΓΟΣ ΤῆΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ἀΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ Μὲ ΤὴΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚὴ ἙΤΑΙΡΕΙΑ ΤῆΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ. Ἡ ΓΑΛΛΙΚὴ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚὴ ἙΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΧΤΗΚΕ ΤὶΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑὶ Τὸ ὄΝΟΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΔΙΠΛΑ Σὲ ΑὐΤὰ ΤῶΝ ΛΙΒΙΓΚΣΤΩΝ ΚΑὶ ΣΤΑΝΛΕΗ. ΤΕΛΕΙΩΣΕ Τὸ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤὸ ΣΙΝᾶ ΓΙὰ Νὰ ΠΕΡΙΕΡΓΑΣΤΕῖ Τὸ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟῦ ΜΩΥΣῆ, ΒΑΣΤΩΝΤΑΣ ΣΤὸ ΧΕΡΙ ὄΧΙ ΠΙὰ ΚΑΝΕΝΑΝ ἀΡΧΑῖΟ ἝΛΛΗΝΑ, Μὰ ΤὴΝ ΠΑΛΑΙὰ ΔΙΑΘΗΚΗ. ΚΑΤΑΣΤΑΛΑΞΕ ΣΤὰ ἌΔΑΝΑ ΚΑὶ ΓΥΡΙΣΕ ΣΤὴΝ ἈΘΗΝΑ ΣΤὶΣ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1873. ΣΤὴΝ ἈΘΗΝΑ ΔὲΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ Νὰ ΓΙΝΕΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤὴΣ ΣΤὴΝ ἘΘΝΙΚὴ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙὰ Νὰ ΜΠΟΡΕΣΕΙ Νὰ ΓΡΑΨΕΙ Μὲ ΤὴΝ ἡΣΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙὰ Τὰ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ. ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΤὴΝ ΚΕΡΚΥΡΑ».
ΠΟΣΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΗΤΑΝ ΟΜΩΣ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΟΞΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΤΟΜΕΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΦΥΓΗΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕ ΒΑΘΙΑ. ΟΙ ΚΑΤΟΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΜΑΧΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΔΙΚΑΙΩΝΑΝ ΤΗΝ ΑΠΕΧΘΕΙΑ ΠΟΥ ΕΝΙΩΘΕ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΖΑΚΙΑ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ -ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ- ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΙ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΑ ΑΝΤΙΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ ΩΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ ΕΧΘΡΕΥΟΝΤΑΝ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΤΟΝ ΠΟΤΑΓΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙ-ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΣΕΙΣ.
ΚΙ ΕΤΣΙ ΠΕΡΑΣΕ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΟΞΑΣΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΑΝΕ Ο,ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗ…
ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΤΑΓΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΤΟ 1839 ΣΤΗ ΒΥΤΙΝΑ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ, ΟΠΟΥ ΟΡΦΑΝΕΨΕ ΑΠΟ ΠΑΤΕΡΑ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΛΙΣ ΕΞΙ ΜΗΝΩΝ. Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΖΟΥΣΕ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΑ ΟΧΤΩ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗ ΣΤΕΜΝΙΤΣΑ. Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΕ ΣΤΟ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΒΥΤΙΝΑΣ, ΟΠΟΥ ΕΘΕΣΕ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΙΑ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΑΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ. ΌΠΩΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ, ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΚΑΘΩΣ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΣ ΤΟΣΟ ΜΙΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ» ΟΣΟ ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ.
Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΕΙΧΕ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΥΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΓΕΩΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ. ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΠ’ ΟΠΟΥ ΑΝΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΙΑΤΡΙΚΗΣ.
ΜΕ ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΕΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΑΝΑΧΩΡΕΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΓΝΩΣΤΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΧΟΛΕΡΑΣ ΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ. Ο ΝΕΑΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΤΡΟΥΙΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΡΩΣΤΙΑ, ΑΠΟΣΠΩΝΤΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΓΑΛΛΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1866, ΑΣΚΗΣΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ, ΤΗ ΣΤΕΜΝΙΤΣΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΕΙΧΕ ΜΠΕΙ Ο ΣΠΟΡΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ. ΉΞΕΡΕ ΩΣΤΟΣΟ ΠΩΣ ΟΙ ΟΙΚΕΙΟΙ ΤΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΕΝΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ.
ΣΤΙΣ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1867 ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α’ ΚΑΙ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥ ΌΛΓΑ, ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ. ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΕΡΑ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΕΥΜΑΤΙΖΕ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ, Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΕΦΕΥΓΕ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΣΑΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΦΙΞΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ. ΤΟ ΤΡΙΚ ΕΠΙΑΣΕ, ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΣΤΕΡΝΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΒΛΕΠΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ…
ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ:
Ο ΤΟΛΜΗΡΟΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΟ 1868, ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΜΕΡΗ ΑΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ. ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΔΙΕΣΧΙΣΕ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑΜΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΙΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΦΙΛΟΞΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΕΡΙΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΥΤΟΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ. ΔΕΝ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΨΑΧΝΕΙ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ.
ΚΑΙ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΤΟΥ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΠΑΝΤΟΥ ΧΑΡΑΓΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΑΒΟΦΩΝΗ ΑΣΙΑ ΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ! Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΠΟΡΤΕΣ, ΚΑΘΩΣ ΠΡΙΓΚΗΠΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΩΣ ΑΠΟΓΟΝΟ ΤΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΩΝ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΣΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ, ΚΡΙΘΗΚΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ. ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΗΣ-ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΤΥΧΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕ ΠΡΩΤΗ Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ. Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΟΜΩΣ ΤΙΣ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΒΑΡΟΜΕΤΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, ΚΙ ΕΤΣΙ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΕΝ ΠΟΛΛΟΙΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΕΘΟΔΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΚΤΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙ-ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ ΤΟΝ ΣΙΧΑΙΝΟΝΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ.
ΣΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ (ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑΜΕ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ), Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕ ΤΗΝ ΕΡΗΜΩΣΗ ΤΗΣ ΑΙΘΙΟΠΙΑΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ, ΜΕΣΩ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΥΡΙΩΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΕΙ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΝ ΕΞΙΣΟΥ ΚΑΙ Η ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΓΗ. ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΠΑΡΑ ΝΑ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΣΤΗΚΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ.
«ΕΝΝΟΗΣΑ ΟΤΙ ΕΝΕΠΕΣΑ ΕΝ ΛΟΝΔΙΝΩ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΕΓΩΙΣΜΟΥ, ΦΘΟΝΟΥ ΚΑΙ ΑΣΠΛΑΧΝΙΑΣ», ΓΡΑΦΕΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΙΛΟΝΙΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΕ ΔΥΟ ΕΞΕΧΟΝΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΚΑΘΟΤΑΝ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΙΧΕ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ! ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ ΕΓΙΝΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΑΝ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ Η ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΆΓΓΛΟΙ ΕΚΑΝΑΝ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΕΨΟΥΝ, ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΛΟΙΔΟΡΗΣΕΙ!
ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΟ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ. Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΕΞΑΛΛΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΔΙΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΙΡ, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΑΡΧΙΚΑ ΤΟΝ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ ΟΡΙΣΜΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ, ΤΟΝ ΣΥΝΕΧΑΡΗ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΕΝΟΣ, ΟΤΑΝ ΓΑΛΛΟΙ ΠΕΡΙΗΓΗΤΕΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΑΝ ΠΛΗΡΩΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΙΛΟ.
ΦΙΡΜΑ ΤΟΥ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΥΣΚΟΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΙΡ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΑΘΛΟ, Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΚΑΤΕΡΡΙΨΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΥΤΕΣ, ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ.
ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΕΞΑΛΛΟΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΕΚΕΙ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΔΥΣΧΕΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΝ ΟΙ ΔΥΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥΣ. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΩΣ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΤΑΓΟ ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΑΥΤΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΤΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕ ΠΛΗΡΩΣ.
Ο ΙΔΙΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΕ ΕΞΑΛΛΟΥ ΣΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΙΡΗΔΩΝ ΤΟΥ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΙΧΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΝΩΣΤΗ ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΧΩΡΑ. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΑΡΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟ, Ο ΠΟΛΥΜΑΘΗΣ ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΌΜΗΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΗΡΟΔΟΤΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΦΛΑΒΙΟ ΑΡΡΙΑΝΟ, ΤΟΝ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΡΑΒΩΝΑ.
ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΚΑΘΩΣ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΠΡΩΤΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΙΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ. ΣΤΗΝ ΕΡΑΤ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΛΗΘΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΩΣ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ! ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΟΥΛ ΚΑΙ ΤΗ ΦΕΪΖΑΜΠΑΤ, ΜΑΣ ΛΕΕΙ, ΟΙ ΕΜΙΡΗΔΕΣ ΕΙΧΑΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΤΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ, ΤΑ «ΦΥΣΙΚΑ» ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΛΗΝΟΥ, ΕΝΩ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΕΙΧΕ ΣΧΕΔΟΝ ΑΓΙΟΠΟΙΗΘΕΙ.
ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ, ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΟΥ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΜΕ ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΕ ΛΑΟΥΣ ΑΠΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΑΚΟΜΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΤΕΙ. Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΔΥΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ (1896), ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ.
ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ) ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΧΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΤΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΟΜΟ ΤΩΝ «ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΝ» ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΤΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΤΟΜΟ, ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΕΞΙΣΤΟΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΗΤΑΝ Η ΜΙΚΡΟΨΥΧΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΥΤΗ, ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΤΟΣΩΝ ΕΠΙΜΟΝΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝΤΟΝΩΝ ΔΙΑΒΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ, ΠΟΥ ΣΤΑΘΗΚΕ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΤΟΜΟΥ, ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΘΗΣΑΥΡΟ.
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕ ΜΙΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ (ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ «ΦΗΜΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ»), ΤΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΝΥΜΦΕΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ: «ΓΥΡΕΨΑ ΝΑ ’ΒΡΩ ΤΙΠΟΤΑ ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ, ΜΑ ΜΟΥ ’ΠΑΝΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝΕ, ΓΙΑΤΙ, ΣΑ ΜΑΘΑΝΕ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΤΙΝΑ ΠΩΣ ΠΕΘΑΝΕ, ΠΗΓΑΝΕ ΣΤΙΣ ΝΥΦΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΟΥΝΕ, ΚΑΙ ΜΗ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΕΤΡΑΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ, ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΑΝΕ ΠΩΣ ΕΙΧΕ ΚΡΥΜΜΕΝΑ, ΞΕΣΚΙΣΑΝΕ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΝΙΑ ΤΟΥΣ Ο,ΤΙ ΧΑΡΤΙΑ ΠΕΣΑΝΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ».
ΚΙ ΕΤΣΙ ΜΑΘΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΤΟΥ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΜΠΟΜΟΥ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ (1887), ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΠΟΥ ΕΠΙΒΙΩΝΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ!
ΑΥΤΟΣ Ο ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΝ ΒΡΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ…
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ:
ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ, Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΙΣ ΕΣΧΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΟΞΑΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΜΩΣ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕΙ, ΤΟΥ ΓΥΡΙΣΕ ΑΥΘΑΔΙΚΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΑΝΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΚΑΛΕΣΕ Ο ΛΕΟΠΟΛΔΟΣ Β’ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΒΙΒΛΟ ΤΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΩΝ, ΔΙΠΛΑ ΣΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ, ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΩΣ «ΕΝΑΣ ΈΛΛΗΝΑΣ».
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, ΠΕΡΙΗΓΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ, ΤΗ ΜΑΣΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, ΚΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ. ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΝΑ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗ ΔΑΜΑΣΚΟ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΤΑ ΆΔΑΝΑ ΤΗΣ ΚΙΛΙΚΙΑΣ. ΕΚΕΙ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ, ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΤΟ ΕΚΔΩΣΕΙ ΜΟΝΟ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΒΡΙΣΚΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΩΦΕΛΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
ΣΤΟΥΣ 15 ΜΗΝΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΑ ΆΔΑΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΦΥΣΙΚΑ. ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΔΙΑΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ. ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΞΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΙΣ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1883 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΥΣΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΕΤΩΝ. ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΕΦΤΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΕΚΘΕΣΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α’ ΤΟΥ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΣΤΕΛΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΟΜΩΣ! Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΠΗΓΑΙΝΕ ΠΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠΑΣΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑΝΑΠΑΛΙΝ. ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΟΝ ΕΚΑΝΑΝ ΜΠΑΛΑΚΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΞΕΦΟΡΤΩΘΟΥΝ, ΤΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ.
ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ, ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗ, ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΒΟΥΛΠΙΩΤΗ, ΚΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΔΙΑΛΥΝΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΕ ΤΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΤΑ ΕΙΧΑΝ ΠΕΤΑΞΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!
ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΣΩΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΧΑΘΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ.
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ. ΛΙΓΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΡΙΚΟΥΠΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΒΟΥΛΠΙΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΣΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΕΦΟΡΟ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ ΣΕ ΔΥΣΧΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ.
ΑΦΟΥ ΜΑΖΕΨΕ Ο,ΤΙ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΒΡΕΙ ΣΤΟ ΧΑΡΤΟΜΑΝΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, ΠΗΓΕ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΤΙ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΕΚΤΕΝΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΙΣΙΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΣΥΝΙΣΤΟΥΣΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΣΕ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥΣ, ΣΤΗ ΣΥΓΚΛΗΤΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΑΥΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ!
Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕ ΤΟΝ ΟΓΚΩΔΗ ΦΑΚΕΛΟ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΡΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΚΟΠΙΩΔΕΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΦΥΣΙΚΑ! Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕ ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΈΛΛΗΝΑΣ ΕΙΧΕ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, ΕΝΑΝ ΣΩΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΗΣΑΥΡΟ.
ΤΟ ΠΟΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ ΠΡΟΚΡΙΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΤΑ ΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΑΝΩΝ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ, ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΟΜΩΣ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΒΟΥΛΠΙΩΤΗ, ΤΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΕ ΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΛΕΟΝ ΜΙΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΩΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΝ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΠΩΤΗ
ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ: «ΠΕΡΙΜΕΝΕ
ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ. Ε, ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΜΕΡΙΚΑ
ΑΚΟΜΑ!».[ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΑ
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ]
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ ΤΩΝ «ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΝ» ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΟ 1883, ΕΝΩ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (DIX ANNEES DE VOYAGES DANS L’ASIE CENTRALE ET L’AFRIQUE EQUATORIALE). ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΙΡΕΙΤΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΥΤΟΣ ΤΟΜΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΓΟΥ, ΜΟΝΟ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΩΤΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΙΣΤΟΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΣΕ ΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΦΡΙΚΗ. ΤΟ ΤΡΙΤΟ, ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΙ «ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ», ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΛΑΩΝ, ΕΝΩ ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ («ΦΥΣΙΚΟΝ») Ο ΠΟΤΑΓΟΣ ΚΑΤΑΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΙΑΦΟΡΩΝ -ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΥΡΙΩΣ- ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
Ο ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟΣ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΠΑΜΦΤΩΧΟΣ ΣΕ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΟΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΠΝΟΗ ΤΟ 1903. ΈΚΤΟΤΕ ΟΛΟΙ ΤΟΝ ΞΕΧΑΣΑΝ, ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΠΛΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ. ΤΙΜΗΘΗΚΕ
ΑΠΟ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΤΗ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ, ΛΕΟΠΟΛΔΟ
Β’, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΣΠΕΥΣΕ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ
ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΤΗΡΙΑ ΤΗΣ
ΠΟΛΗΣ ΙΣΙΡΟ ΤΟΥ (ΒΕΛΓΙΚΟΥ ΤΟΤΕ)
ΚΟΝΓΚΟ…
Ο ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ: «ἝΝΑΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΜΕΝΟΣ ΚΑὶ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΣ ΕἶΝΑΙ ΚΙ᾿ ὁ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΤΑΓΟΣ, ὁ ΝΕΟΣ ΜᾶΡΚΟΣ ΠΟΛΟΣ. ΠῆΓΕ ἀΠὸ Τὴ ΜΙΚΡὰ ἈΣΙΑ ἴΣΑΜΕ Τὸ ΠΕΚΙΝΟ Μὲ Τ᾿ ἄΛΟΓΟ ΚΑὶ Μὲ Τὰ ΠΟΔΑΡΙΑ, ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ ΠΟὺ ΔὲΝ ΤὤΚΑΝΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΡὶΝ ἀΠ᾿ ΑὐΤΟΝ, ὕΣΤΕΡΑ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΣΤὴΝ ΠΕΡΣΙΑ, ΣΤὴΝ ἸΝΔΙΑ ΚΙ ἀΠὸ ΤὴΝ ΑἴΓΥΠΤΟ ΤΡΑΒΗΞΕ ΜΕΣΑ ΣΤὴΝ ἈΦΡΙΚὴ ἴΣΑΜΕ ΤὴΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑὶ ΜΟΛΟΤΑῦΤΑ ΠΕΘΑΝΕ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΣ ΚΑὶ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟΣ, ΓΙΑΤὶ Οἱ ΣΟΒΑΡΟὶ ἄΝΘΡΩΠΟΙ, ΠΟὔΠΑΜΕ ΠΡΩΤΥΤΕΡΑ, ΤὸΝ ΠΗΡΑΝΕ ΣΤ᾿ ἀΛΑΦΡΙΑ, ἐΠΕΙΔὴΣ «ΔὲΝ ἦΤΟ ΣΟΒΑΡὸΣ ἐΠΙΣΤΗΜΩΝ», Μὲ ΒΑΡΟΜΕΤΡΑ ΚΑὶ Μὲ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ ΚΑὶ Μὲ ΜΑΤΟΓΥΑΛΙΑ»…NEWSBEAST.GR
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝ ΠΟΥ ΔΟΞΑΣΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΜΑΣ ΧΩΡΑΣ,ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΟΜΕΑ,ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ!!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου