154 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;

 

ΠΟΙΕΣ ΗΣΑΝ ΟΙ 154 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;

 

ΠΟΙΕΣ ΗΣΑΝ ΟΙ 154 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΔΕ ΑΝΕΥΡΕΘΕΙΣΕΣ 154 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΚΡΑΤΗ ΙΣΡΑΗΛ, ΙΟΡΔΑΝΙΑ, ΛΙΒΑΝΟ ΚΑΙ ΣΥΡΙΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΧΑΡΤΗ ΤΟΥ Κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ!.. 

Η ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ Κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΓΙΝΕ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ: "ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ".


ΟΙ 154 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ Κ. ΚΩΝ/ΝΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΔΕ ΑΝΕΥΡΕΘΕΙΣΕΣ 154 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΚΡΑΤΗ ΙΣΡΑΗΛ, ΙΟΡΔΑΝΙΑ, ΛΙΒΑΝΟ ΚΑΙ ΣΥΡΙΑ.
ΠΕΡΙΤΤΟ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ, ΛΑΤΙΝΟΙ ΚΑΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΗΡΟΔΟΤΟΣ, Ο ΔΙΟΔΩΡΟΣ ΣΙΚΕΛΙΩΤΗΣ, Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, Ο ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ, Ο ΣΤΟΒΑΙΟΣ, Ο ΒΙΡΓΙΛΙΟΣ , Ο ΙΩΣΗΠΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.

Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ:

1. ΑΒΕΛΑ ΒΑΤΑΝΑΙΑΣ
2. ΑΒΙΛΗ (ΙΟΡΔΑΝΗΣ)
3. ΑΒΙΛΗ (ΦΟΙΝΙΚΗ)
4. ΑΓΚΑΛΗ
5. ΆΔΡΑ
6. ΆΔΟΥΡΑ (ΙΔΟΥΜΑΙΑ)
7. ΆΖΩΤΟΣ (ASHDOD: ΠΕΝΤΑΠΟΛΙΣ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ)
8. ΑΙΑΛΩΝ
9. ΑΙΛΙΑ (EYIAT)
10. ΑΙΝΩΝ (ΣΑΜΑΡΕΙΑ)
11. ΑΙΡΗ (ΠΕΝΤΑΠΟΛΙΣ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ)
12. ΆΚΗ
13. ΑΚΚΑΡΩΝ (ΠΕΝΤΑΠΟΛΙΣ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ)
14. ΑΚΡΑΒΑΤΑ
15. ΑΜΑΘΗ
16. ΑΜΑΘΟΥΣ (ΙΟΥΔΑΙΑ)
17. ΑΝΘΗΔΩΝ (ΠΛ. ΓΑΖΑ)
18. ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ Η ΠΡΟ ΊΠΠΟΥ (ΠΛ. ΤΙΒΕΡΙΑΣ)
19. ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ (ΓΕΡΑΣΑ)
20. ΑΝΤΙΠΑΤΡΙΣ (ΙΟΥΔΑΙΑ, ΒΔ ΙΟΠΠΗΣ)
21. ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ (ΜΕΤ. ΙΟΠΠΗΣ-ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ )
22. ΆΡΑΔΟΣ (ΕΚΒ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ /ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ: ΤΥΡΟΣ, ΣΙΔΩΝ, ΆΡΑΔΟΣ)
23. ΆΡΒΗΛΑ (ΓΑΛΙΛΑΙΑ)
24. ΑΡΕΘΟΥΣΑ (ΙΔΟΥΜΑΙΑ)
25. ΑΡΕΘΟΥΣΑ (ΙΟΥΔΑΙΑ)
26. ΑΡΕΟΠΟΛΙΣ (ΕΠΙ ΑΡΝΩΝΟΣ)
27. ΑΡΙΝΔΗΛΑ (ΙΤΟΥΡΑΙΑ)
28. ΆΡΚΗ (ΦΟΙΝ)
29. ΑΡΧΕΛΑΪΣ (ΙΟΥΔΑΙΑ)
30. ΑΡΧΕΛΑΙΣ (ΜΕΤ. ΙΕΡΙΧΟΥΣ-ΣΚΥΘΟΠΟΛΕΩΣ / ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ / Δ. ΙΟΥΔΑΙΑ)
31. ΑΣΚΑΛΩΝ (ASGUELON /ΒΔ ΓΑΖΑΣ)
32. ΆΣΤΥΡΑ
33. ΒΑΙΤΑΡΡΟΥΣ
34. ΒΑΛΑΝΕΑΙ (: ΛΕΥΚΑΣ)
35. ΒΑΛΔΑΣ (ΦΟΙΝ.)
36. ΒΑΣΗΡΑ (ΦΟΙΝ.)
37. ΒΗΘΑΝΙΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
38. ΒΕΡΕΝΙΚΗ – ΠΕΛΛΑ
39. ΒΟΣΤΡΑ
40. ΒΟΤΡΥΣ (ΦΟΙΝ Β. ΒΥΒΛΟΣ .)
41. BΟΥΚΟΛΩΝ ΠΟΛΙΣ
42. ΓΑΒΑ (ΙΟΥΔΑΙΑ / Α. ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ )
43. ΓΑΒΑΛΑ (ΦΟΙΝ.)
44. ΓΑΔΑΡΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
45. ΓΑΔΑΡΑ (ΙΟΥΔΑΙΑ /ΝΑ ΙΟΠΠΗΣ)
46. ΓΑΔΩΡΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
47. ΓΑΖΑ (ΦΙΛΙΣΤ. /ΤΕΩΣ ΚΑΔΥΤΙΣ)
48. ΓΑΖΑΙΩΝ ΛΙΜΗΝ (ΕΠ. NAZLE)
49. ΓΑΖΩΡΟΣ
50. ΓΕΘΗ (ΦΙΛΙΣΤ. TEL – ES - SAFI)
51. ΓΕΡΑΡΑ (ΦΙΛΙΣΤ. / ΕΔΡΑ ΒΑΣΙΛΕΩΝ)
52. ΓΕΡΑΣΑ (ΠΟΛΥΒΙΟΣ/30ΧΙΛ. Β. ΑMAN)
53. ΓΙΓΓΛΥΜΩΤΗ (ΦΟΙΝ)
54. ΓΙΠΠΑ (Η ΓΙΤΤΑ ;)
55. ΓΑΑΡΑ
56. ΓΥΝΑΙΚΟΣΠΟΛΙΣ
57. ΔΑΒΕΙΡΑ (ΓΑΛΙΛ. Τ. ΦΙΛΩΤΕΡΕΙΑ)
58. ΔΑΜΑΣΚΟΣ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
59. ΔΗΜΗΤΡΙΑΣ (Ν. ΛΙΜΝΗΣ ΓΕΝΝΗΣΑΡΕΤ)
60. ΔΙΟΝ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ / HUSN)
61. ΔΙΟΣΠΟΛΙΣ (Τ. ΛΥΔΔΑ / ΝΑ ΙΟΠΠΗΣ)
62. ΔΙΦΡΟΙ (ΦΟΙΝ)
63. ΔΩΡΟΣ (ΦΟΙΝ.)
64. ΈΒΟΔΑ
65. ΕΚΡΩΝ (ΦΙΛΙΣΤ)
66. ΕΛΑΙΑ (ΦΟΙΝ. ΜΕΤ. ΤΥΡΟΥ –ΣΙΔΩΝΟΣ)
67. ΕΛΕΥΘΕΡΟΠΟΛΙΣ (ΜΕΤ. ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ –ΑΣΚΑΛΟΝ)
68. ΕΛΟΥΣΑ (ΠΛ. ΑΡΑΒΙΑΣ)
69. ΈΜΕΣΑ (ΦΟΙΝ.)
70. ΈΜΜΑΘΑ
71. ΕΣΕΒΩΝ
72. ΕΠΤΑΠΗΓΟΝ (ETTARGA / B. ΛΙΜΝΗΣ ΓΕΝΝΗΣΑΡΕΤ)
73. ΖΟΡΑ
74. ΗΛΙΟΥΠΟΛΙΣ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
75. ΘΗΒΑΙ
76. ΘΗΝΑ (ΣΑΜΑΡΕΙΑ )
77. ΙΑΜΝΕΙΑ (ΦΙΛΙΣΤ. ΜΕΤ. ΑΖΩΤΗ-ΙΟΠΠΗΣ/5 ΧΙΛ. ΑΚΤΗ / IEBNA)
78. ΙΕΡΙΧΟΣ (-ΩΣ)
79. ΙΗΝΥΣΑΣ (ΛΙΜΗΝ /ΗΡΟΔΟΤΟΣ/ ΜΕΤ. ΓΑΖΑΣ –ΑΙΓΥΠΤ. ΣΥΝΟΡΩΝ)
80. ΊΜΥΡΑ
81. ΊΝΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
82. ΙΟΠΠΗ (YAFA)
83. ΙΟΥΛΙΑΣ (ΒΗΘΣΑΪΔΑ)
84. ΙΠΠΟΝΗ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
85. ΊΠΠΟΣ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ / ΠΑ. ΓΑΛΙΛΑΙΑ)
86. ΙΤΥΚΗ
87. ΙΩΤΑΠΑΤΑ (ΓΑΛΙΛΑΙΑ)
88. ΚΑΔΥΤΙΣ (ΠΛ. ΘΑΛΑΣΣΗΣ > ΓΑΖΑ > ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ)
89. ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ (ΜΕΤ. ΙΟΠΠΗΣ –ΤΥΡΟΥ /Τ. ΣΤΡΑΤΩΝΙΣ)
90. ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ Η ΦΙΛΙΠΠΟΥ (ΠΗΓΕΣ ΙΟΡΔΑΝΟΥ / Τ. ΠΑΝΙΑΣ)
91. ΚΑΝΑΘΑ
92. ΚΑΝΑΛΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
93. ΚΑΠΙΤΩΛΙΑΣ
94. ΚΑΡΝΗ (= ΚΑΡΝΙΟΝ /ΦΟΙΝ.)
95. ΚΟΡΕΑΙ (Β. ΙΟΥΔΑΙΑ, ΔΕΞ. ΠΑΡΑΠΟΤ. ΙΟΡΔΑΝΟΥ .Β. ΙΕΡΙΧΟΥΣ / KURANA)
96. ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΩΝ ΠΟΛΙΣ
97. ΚΡΟΜΜΥΩΝ ΠΟΛΙΣ (ΠΛ. ΑΣΚΑΛΩΝ)
98. ΛΑΡΙΣΑ (ΙΔΟΥΜΑΙΑ)
99. ΛΑΧΙΣ
100. ΛΕΟΝΤΟΠΟΛΙΣ (ΦΟΙΝ. / ΜΕΤ. ΒΗΡΥΤ. – ΣΙΔΩΝΟΣ)
101. ΛΗΓΙΟΝ (LEGGIO, ΠΛ. ΘΑΒΩΡ / 15 ΧΙΛ. ΝΑΖΑΡΕΤ)
102. ΛΙΣΑ
103. ΛΥΔΔΑ (ΣΑΜΑΡΕΙΑ (< ΔΙΟΣΠΟΛΙΣ)
104. ΜΑΖΑΙΝΑ
105. ΜΑΜΥΙΣ
106. ΜΑΡΙΑΜΜΙΑ (ΦΟΙΝ)
107. ΜΑΡΜΗ
108. ΜΑΡΣΙΠΠΟΣ (ΦΟΙΝ)
109. ΜΑΡΣΥΑ (ΜΑΡΙΣΑ).
110. ΜΑΧΑΙΡΟΥΣ (ΙΟΥΔΑΙΑ / MUKAWIR / 60 ΣΤΑΔ. Ν. ΘΑΛ.)
111. ΜΕΔΕΒΑ
112. ΝΑΖΑΡΑ (ΝΑΖΑΡΕΤ / EL NAZIRA)
113. ΝΕΑΠΟΛΙΣ ( NABLUS / ΣΑΜΑΡΕΙΑ)
114. ΝΕΣΣΟΙΝΑ
115. ΝΙΚΟΠΟΛΙΣ (EMAUS)
116. ΝΙΕΙΒΙΣ (ΠΕΡΑΙΑ, ΠΛ. ΤΙΓΡΗΤΟΣ)
117. ΝΟΜΒΑ (ΙΟΥΔΑΙΑ)
118. ΠΑΝΕΑΣ (= ΠΑΝΕΙΟΝ /ΦΟΙΝ)
119. ΠΑΦΑΝΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
120. ΠΕΛΛΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
121. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ (ΦΟΙΝ)
122. ΠΕΤΡΑ (ΠΕΡΑΙΑ, ΠΛ. ΙΟΡΔΑΝΟΥ)
123. ΠΕΤΡΑ (ΙΔΟΥΜΑΙΑ, ΠΛ. ΑΡΑΒΙΑΣ)
124. ΠΗΓΑΙ
125. ΠΛΑΤΑΝΟΣ (ΦΟΙΝ.)
126. ΠΟΡΦΥΡΩΝ (ΦΟΙΝ,)
127. ΠΤΟΛΕΜΑΙΣ (Τ. ΆΚΚΑ)
128. ΠΥΡΓΟΣ ΣΤΡΑΤΩΝΟΣ ( > ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ)
129. ΡΑΦΑΝΕΙΑ
130. ΡΑΦΙΑ
131. ΣΑΜΟΥΛΙΣ
132. ΣΑΡΗΠΤΑ
133. ΣΕΒΑΣΤΕΙΑ (<ΣΑΜΑΡΕΙΑ / ΟΡΟΣ SOMER = ΣΑΜΑΡΕΙΟΝ)
134. ΣΕΚΕΛΛΑ
135. ΣΕΛΕΥΚΕΙΑ (Τ. ΆΒΙΛΑ /ΠΕΡΑΙΑ / ΙΔΡ. ΣΕΛΕΥΚΟΣ ΝΙΚ.)
136. ΣΕΠΦΩΡΙΣ (ΓΑΛΙΛΑΙΑ /SEFURI / ΔΟΚΑΙΣΑΡΕΙΑ)
137. ΣΙΚΥΜΑ (ΣΑΜΑΡΕΙΑ)
138. ΣΚΥΘΟΠΟΛΙΣ (BETH – SHAN /ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ / 600 ΣΤΑΔ. ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ, ΑΡ. ΙΟΡΔΑΝΟΥ)
139. ΣΟΑΝΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
140. ΣΥΚΑΜΙΝΩΝ (ΦΟΙΝ)
141. ΣΥΝΑΓΓΟΣ (ΦΟΙΝ.)
142. ΣΩΖΟΥΣΑ
143. ΤΑΒΑΙ (ΠΕΡΑΙΑ)
144. ΤΑΡΙΧΕΑΙ (- ΕΙΑ) (ΙΟΥΔΑΙΑ /ΛΙΜΝΗ ΓΕΝΝΗΣΑΡΕΤ)
145. ΤΙΒΕΡΙΑΣ (TIBERIYA /ΓΑΛΙΛΑΙΑ)
146. ΤΥΡΟΣ
147. ΦΑΙΝΑ
148. ΦΑΡΑΘΟΣ (ΓΑΛΙΛΑΙΑ)
149. ΦΑΣΑΗΛΙΣ (ΙΟΥΔΑΙΑ)
150. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ (ΔΕΚΑΠΟΛΙΣ)
151. ΦΙΛΩΤΕΡΕΙΑ (Ν. ΛΙΜΝΗΣ ΓΕΝΝΗΣΑΡΕΤ)
152. ΧΑΛΚΗ
153. ΧΑΛΚΙΣ (ΙΔΟΥΜΑΙΑ)
154. ΧΑΡΑΚΜΩΒΑ (ΜΟΥΒΟΥΧΑΡΑΞ).

 

---------------------------------------------------------------
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ

 


«ΟΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ ΚΑΙ Ο ΑΙΓΑΙΟΚΡΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ». Η ΜΝΗΜΕΙΩΔΗΣ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΡΑΤΣΙΩΤΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1926 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΣΕ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ, ΓΡΑΦΕΙ: «ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΗ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΠΑΡ’ ΟΜΗΡΩ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ Τ 177) ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΘ’ ΗΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΛΑΩΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΩΝ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑΝ ΚΡΗΤΗΝ ΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΛΑΣΓΟΙ»!..

ΕΝ ΤΗ ΕΒΡΑΪΚΗ Π.Δ. ΟΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ PELISCHTIM ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΩΤΕΡΟΝ PELISTIJIM, ΟΠΕΡ ΟΙ Ο’ ΠΟΥ ΜΕΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΟΥΣΙ ΦΥΛΙΣΤΙΕΙΜ2 (Η ΦΙΛΙΣΤΙΕΙΜ), ΠΟΥ ΔΕ ΑΠΟΔΙΔΟΥΣΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΦΥΛΟΙ, ΔΙ’ ΟΥ ΥΠΟΔΗΛΟΥΤΑΙ Η ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΙΣ, ΑΠΑΞ ΔΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΈΛΛΗΝΕΣ3. Ο ΔΕ ΙΩΣΗΠΟΣ ΛΕΓΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΦΥΛΙΣΤΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΟΥΣ4. ΆΛΛΗ ΔΕ ΟΥΧΙ ΑΣΥΝΗΘΗΣ ΕΝ ΤΗ Π.Δ. ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΕΡΙΤΜΗΤΟΙ5 (ARELIM), ΗΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΩΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΝΤΑΥΘΑ. Η ΔΕ ΧΩΡΑ ΑΥΤΩΝ, ΗΤΙΣ ΕΝ ΤΗ Π.Δ. ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΤΕΧΟΥΣΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟΝ ΝΟΤΙΟΝ ΠΑΡΑΛΙΑΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ ΑΠΟ ΙΟΠΠΗΣ ΠΡΟΣ ΒΟΡΡΑΝ ΜΕΧΡΙ ΓΑΖΗΣ ΚΑΙ ΡΑΦΙΑΣ ΠΡΟΣ ΝΟΤΟΝ, ΕΛΕΓΕΤΟ ΥΠΟ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΕΙΤΕ ERETS PELISCHTIM1 Τ.Ε. ΓΗ (ΤΩΝ) ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ (ΓΗ ΑΛΛΟΦΥΛΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ Ο’) ΕΙΤΕ PELESCHETH2, ΟΠΕΡ Ο ΙΩΣΗΠΟΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΕΙΟΥ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ3. ΆΞΙΟΝ ΔΕ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΞΗΛΛΗΝΙΣΜΕΝΟΝ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΤΟ, ΔΙ’ ΟΥ ΩΝΟΜΑΣΘΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ, ΜΕΤΕΔΟΘΗ ΗΔΗ ΥΠΟ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ4, ΕΠΕΙΤΑ ΔΕ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΩΝ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ (ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ, ΠΛΙΝΙΟΥ, ΚΑΣΣΙΟΥ, ΔΙΩΝΟΣ Κ.ΛΠ.) ΕΙΣ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΓΗΝ ΧΑΝΑΑΝ, ΗΤΙΣ ΚΑΙ ΑΧΡΙ ΤΟΥ ΝΥΝ ΦΕΡΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ. ΕΠΙ ΔΕ ΤΩΝ ΑΣΣΥΡΙΑΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ Η ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ ΛΕΓΕΤΑΙ PALASTU ΚΑΙ PILISTU ΚΑΙ PILISTA.

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΓΙΝΩΣΚΕΙ Η Π. ΔΙΑΘΗΚΗ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΣΗΜΙΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΧΘΩΝ ΕΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ, ΑΛΛ’ ΕΠΗΛΥΣ ΛΑΟΣ ΠΡΟΕΛΘΩΝ ΕΚ ΤΟΥ CAPHTOR5 ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΩΝ ΧΑΣΛΟΥΧΕΙΜ Η ΧΑΣΜΩΝΙΕΙΜ (Ο’)6, Η, ΚΑΤ’ ΑΛΛΗΝ ΠΙΘΑΝΩΤΕΡΑΝ ΑΝΑΓΝΩΣΙΝ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΕΝ ΤΩ ΚΑΤΑΛΟΓΩ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΑΦΘΟΡΙΕΙΜ Η ΓΑΦΘΟΡΙΕΙΜ. Η ΔΕ ΒΡΑΧΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΙΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΕΓΕΝΕΤΟ ΑΦΟΡΜΗ ΠΟΙΚΙΛΩΝ ΕΚΔΟΧΩΝ ΠΕΡΙ ΤΕ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΘΕΙΣΩΝ ΟΝΟΜΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ, ΚΑΙ ΤΑΥΤΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΡΟ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ. ΟΥΤΩΣ, ΗΔΗ ΠΑΛΑΙΟΤΑΤΟΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΑΙ ΤΗΣ Π.Δ., ΕΝ ΟΙΣ ΚΑΙ ΟΙ Ο’ ΚΑΙ Η VULGATA, ΕΞΕΛΑΒΟΝ ΩΣ CAPHTOR ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΝ7. ΕΚ ΔΕ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΟΔΙΦΩΝ, ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΩΝ, ΤΙΝΕΣ ΜΕΝ, ΩΣ Ο HEEREN ΚΑΙ ΝΕΩΣΤΙ Ο SCHWALLY, ΕΞΕΛΑΒΟΝ ΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΥΣ ΩΣ ΣΗΜΙΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ• ΑΛΛΟΙ ΔΕ, ΩΣ Ο ΠΕΡΙΦΗΜΟΣ ΕΒΡΑΙΟΛΟΓΟΣ GESENIUS, ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΣ ΔΕ ΜΟΛΙΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ SCHOPFER8, ΣΧΕΤΙΣΑΝΤΕΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΙΘΙΟΠΙΚΟΝ FALASA = ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΕΙΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΕΣ ΕΚ ΤΗΣ ΥΠΟ ΤΩΝ Ο’ ΣΥΝΗΘΟΥΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΦΥΛΟΣ, ΕΞΕΛΑΒΟΝ ΑΥΤΟ ΓΕΝΙΚΩΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ, ΩΣ ΚΑΤ’ ΑΥΤΟΥΣ Θ’ ΑΠΕΚΑΛΕΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑΝ ΑΥΤΩΝ ΕΠΗΛΥΔΑΣ ΤΟΥΤΟΥΣ ΟΙ ΧΑΝΑΝΑΙΟΙ Η ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ. ΆΛΛΟΙ ΔΕ, ΩΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΝ Ο HITZIG, ΝΕΩΣΤΙ Δ’ Ο HUSING1 ΚΑΙ Ο ΕΓΚΡΙΤΟΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΒΑΡΩΝΟΣ V. LICHTENBERG2, ΤΑΥΤΙΖΟΥΣΙ ΤΟ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΛΑΣΓΟΣ, ΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΟΙ ΠΛΕΙΣΤΟΙ ΤΩΝ ΦΘΟΓΓΩΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΙΝ. ΆΛΛΟΙ ΠΑΛΙΝ ΕΞΕΛΑΒΟΝ ΩΣ CAPHTOR ΤΗΝ ΝΗΣΟΝ ΚΥΠΡΟΝ (MICHAELIS, SCHULTESS Κ.ΛΠ.)• ΑΛΛΟΙ ΤΟΠΟΝ ΤΙΝΑ ΠΑΡΑ ΤΟ ΔΕΛΤΑ ΤΟΥ ΝΕΙΛΟΥ (EBERS, HALEVY Κ.ΛΠ.) ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΤΗΝ ΚΙΛΙΚΙΑΝ, ΕΝ ΟΙΣ ΚΑΙ Ο W. MAX MULLER ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΝ, ΕΓΚΑΤΑΛΙΠΩΝ ΒΡΑΔΥΤΕΡΟΝ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗΝ ΤΑΥΤΗΝ. ΆΛΛΟΙ ΤΕΛΟΣ, ΕΝ ΟΙΣ ΕΚ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΗΔΗ Ο CALMET, Ο ROSENMULLER ΚΑΙ Ο HITZIG3, ΠΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΑΝΑΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΗ ΕΠΙ ΤΗ ΒΑΣΕΙ ΜΟΝΟΝ ΟΛΙΓΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙΟΝΕΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΥΤΩΝ ΔΙΑΙΣΘΗΣΕΩΣ, ΗΚΑΣΑΝ ΟΤΙ ΤΟ CAPHTOR ΗΤΟ Η ΚΡΗΤΗ, ΑΡΑ ΔΙ’ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ ΗΣΑΝ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΔΕ ΑΙ ΛΟΓΩ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΑΙ ΕΞΗΣ: 

Α’) ΠΑΡΑ ΤΩ ΙΕΡΕΜΙΑ (ΜΖ’ 4, ΚΑΤΑ ΔΕ ΤΟΥΣ Ο’ ΚΔ’ 4) ΤΟ CAPHTOR ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΝΗΣΟΣ

• Β’) ΕΝ ΤΟΙΣ ΒΙΒΛΟΙΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΤΙΝΟΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ, ΥΠΟ ΤΑΣ ΔΙΑΤΑΓΑΣ ΤΟΥ ΒΑΝΑΙΑ (BENAJA) ΔΙΑΤΕΛΟΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΗΣ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΗΝ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΑΥΙΔ, ΟΝΟΜΑΤΙ HAKKERETHI ΚΑΙ HAPPELETHI4, (ΟΙ ΧΕΡΕΘΘΙ ΚΑΙ ΦΕΛΕΘΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ Ο’), ΠΕΡΙ ΩΝ ΕΠ’ ΙΣΗΣ ΠΟΛΛΑΙ ΕΞΗΝΕΧΘΗΣΑΝ ΕΙΚΑΣΙΑΙ ΚΑΙ ΟΙΤΙΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΚΔΟΧΗΝ ΟΥΔΕΝ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΙΜΗ ΚΡΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ, ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΛΕΞΕΩΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΘΕΙΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΗΧΗΣΙΝ1, ΑΡΑ ΔΕ ΚΑΙ ΕΝΤΑΥΘΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ Η ΠΕΡΙ ΔΥΟ ΣΥΓΓΕΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ Η, ΟΠΕΡ ΠΙΘΑΝΩΤΕΡΟΝ ΠΕΡΙ ΤΑΥΤΙΣΜΟΥ ΑΥΤΩΝ

• Γ’) ΟΠΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΑΤΟΝ, Η ΕΝ ΤΗ Α’ ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ, ΚΕΦΑΛΑΙΩ Λ’ ΚΑΙ ΣΤΙΧΩ 4 ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΧΕΡΕΘΘΙ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΕΝ ΤΩ ΣΤΙΧΩ 16 ΓΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ2

• Δ’) ΠΑΡ’ ΙΕΖΕΚΙΗΛ (ΚΕ’ 15,16) ΚΑΙ ΣΟΦΟΝΙΑ (Β’ 5) ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ ΚΑΙ ΧΕΡΕΘΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΣΥΝΩΝΥΜΑ

• Ε’) ΟΙ Ο’ ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΥΣΙΝ ΕΝΙΑΧΟΥ ΤΟ ΧΕΡΕΘΘΕΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΡΗΤΕΣ3. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΝ Δ’ ΕΠ’ ΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ, ΟΤΙ ΕΝ ΗΣΑΪΟΥ Θ’ 12 ΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΑΙ ΟΥΤΟΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΣΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΥΣ ΈΛΛΗΝΑΣ. ΕΚ ΠΑΝΤΩΝ ΔΕ ΤΟΥΤΩΝ ΣΥΝΗΧΘΗ, ΟΤΙ ΕΝ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙ ΤΩΝ ΤΕ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΤΗΣ Π.Δ. ΚΑΙ ΤΩΝ Ο’ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΩΝ, ΟΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΟΙΡΑ ΤΙΣ ΑΥΤΩΝ, ΟΙ ΧΕΡΕΘΘΙ, ΗΣΑΝ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ.



«ΟΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ ΚΑΙ Ο ΑΙΓΑΙΟΚΡΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ».

 

 



   





Η ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ (ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ) [Ο ΧΑΡΤΗΣ ΕΠΑΝΩ: ΒΛΕΠΕ: HTTP://WEB.ARCHIVE.ORG]



ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΙ ΝΕΩΤΕΡΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΧΥΣΩΣΙΝ ΙΚΑΝΟΝ ΦΩΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΩΣΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΝ ΤΑΥΤΗΝ ΕΚΔΟΧΗΝ, ΗΝ ΑΣΠΑΖΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ ΠΑΝΤΕΣ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ.

ΕΝ ΠΡΩΤΟΙΣ, ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ CAPHTOR, ΟΠΕΡ ΕΝ ΤΗ Π.Δ. ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΩΣ Η ΠΑΤΡΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ. ΝΕΩΤΕΡΑΙ ΕΡΕΥΝΑΙ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΩΝ ΤΑ ΜΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΥΤΩΣ ΕΙΠΕΙΝ ΦΥΣΕΩΣ (ΕΠΙΓΡΑΦΑΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΦΑΡΑΩ, ΥΜΝΟΙ Κ.Τ.Τ.), ΤΑ ΔΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ (ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΙ ΤΑΦΩΝ, ΝΑΩΝ, ΓΛΥΠΤΙΚΑ ΕΡΓΑ Κ.Τ.Τ.) ΑΠΕΚΑΛΥΨΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ: Α’) ΕΝ ΕΠΙΓΡΑΦΑΙΣ ΤΗΣ ΙΗ’ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ ΕΥΡΕΘΗ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΠΟΥ ΤΙΝΟΣ ΟΝΟΜΑΤΙ KFTIU, KFTO, KFTE, ΟΠΕΡ ΔΙΑ ΤΟ ΟΜΟΙΟΗΧΟΝ ΕΥΛΟΓΟΝ ΗΤΟ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΚΟΝ CAPHTOR. ΈΝ ΤΙΝΙ ΥΜΝΩ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΆΜΜΩΝΑ ΑΚΟΥΟΜΕΝ, ΕΞΥΜΝΟΥΜΕΝΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΡΑΩ ΤΟΥΤΜΩΣΕΩΣ Ι’ (ΠΕΡΙ ΤΟ 1500 Π.Χ.), ΠΡΟΣ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ ΠΑΤΑΞΑΝΤΟΣ ΤΗΝ ΔΥΣΙΝ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΑΝΤΟΣ ΟΥΤΩ ΤΡΟΜΟΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΤΟΠΟΙΣ ΤΩΝ KEFTIU ΚΑΙ ASI. ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΚΗ Δ’ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ ΤΟΥ ΕΝ KARNAK ΝΑΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΠΛΟΙΩΝ ΤΟΥ CEFTO, ΟΠΕΡ ΑΥΤΟΘΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟΠΟΣ ΠΑΡΑΛΙΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ CAPHTOR ΠΑΡ’ ΙΕΡΕΜΙΑ. ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟΙΣ Β’) ΟΠΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟΝ, ΕΥΡΕΘΗΣΑΝ ΕΝ ΤΑΦΟΙΣ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΩΝ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕ ΤΟΥ REH-MERE, ΤΟΥ ΒΕΖΥΡΟΥ ΤΟΥΤΜΩΣΕΩΣ Γ’, ΚΑΛΩΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕΝΑΙ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΙ ΜΕΤΑ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ, ΠΑΡΙΣΤΑΣΑΙ ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΥ ΤΟΥ CEFTO ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΤΟΠΩΝ, ΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΔΩΡΑ ΤΩ ΦΑΡΑΩ, ΕΝ ΟΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΑΓΓΕΙΑ ΕΚ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΠΟΛΥΤΙΜΩΝ, ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΠΑΣΑΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ, Η ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΤΑ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ, ΕΚ ΤΟΠΩΝ ΤΗΣ ΑΚΤΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΙΝΩΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΟΥ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ ΗΤΟ, ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ, Η ΚΡΗΤΗ. 

ΤΟΥΤΟ Δ’ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕ ΤΑ ΕΝ ΚΡΗΤΗ ΕΥΡΕΘΕΝΤΑ.

 ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΣΙΝ ΔΕ ΤΑΥΤΗΝ ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ, ΟΤΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ KEFTIU ΥΠΟΜΙΜΝΗΣΚΟΥΣΙ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΚΑΤΑΤΟΜΗΝ (PROFIL), ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΟΥΤΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΣΣΟΥΣΑ ΟΜΟΙΟΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΕ ΤΟ ΑΓΕΝΕΙΟΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΚΑΤΑ ΤΕ ΤΗΝ ΚΟΜΗΝ, ΤΗΝ ΤΕ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ (ΜΑΚΡΟΝ ΔΙΑΖΩΜΑ ΤΩΝ ΙΣΧΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΕΠΙ ΓΥΜΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ) ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΥΠ’ ΑΥΤΩΝ ΒΑΣΤΑΖΟΜΕΝΑ ΑΓΓΕΙΑ. ΤΑΥΤΑ Δ’ ΕΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΘΕΙΣΑΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ Π.Δ. ΕΙΝΑΙ, ΝΟΜΙΖΟΜΕΝ, ΙΚΑΝΑ ΟΠΩΣ ΣΤΗΡΙΞΩΣΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΧΗΝ ΤΗΝ ΤΑΥΤΙΖΟΥΣΑΝ ΤΟ KEFTO ΠΡΟΣ ΤΟ CAPHTOR ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗΝ1. ΚΑΙ Η ΜΕΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ E ΚΑΙ A ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΕΔΕΙΧΘΗ ΑΣΗΜΑΝΤΟΣ, ΕΥΡΕΘΕΙΣΗΣ ΕΝ ΤΙΝΙ ΙΑΤΡΙΚΩ ΠΑΠΥΡΩ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ KA-F-TIU ΑΝΤΙ KEFTO2.

 ΟΥΧΙ ΔΕ ΜΑΛΛΟΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟ ΤΟΥ KEFTO ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝ ΤΩ CAPHTOR ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΤΕΛΙΚΟΥ R, ΟΠΕΡ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΟΚΙΜΟΝ ΑΙΓΥΠΤΙΟΛΟΓΟΝ SPIEGELBERG3 ΥΠΑΡΧΟΝ ΕΝ ΤΩ ΠΡΩΤΟΓΟΝΩ ΤΥΠΩ ΕΞΗΛΕΙΦΘΗ ΕΠΕΙΤΑ, ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ ΦΙΛΟΥΝΤΩΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΩΣΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟΝ R ΕΙΣ Y. 

ΆΛΛΩΣ ΔΕ ΕΝ ΠΟΛΥ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΩ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩ ΜΝΗΜΕΙΩ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ KPTAR4.

ΑΛΛΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΦΩΤΙΖΕΙ ΗΜΑΣ ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΟΝ ΠΕΡΙ ΤΕ ΤΗΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ, ΠΕΡΙ ΤΕ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΑΥΤΩΝ. 

ΕΚ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΔΗΛ. ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΞ ΑΛΛΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΕΘΑ, ΟΤΙ ΤΟ ΑΠΟ ΤΗΣ ΙΔ’ – ΙΒ’ ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΗΡΙΔΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΥΠΗΡΞΕ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΦΟΔΡΑΣ ΕΝ ΤΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΩ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ, ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗΣ ΕΚ ΖΩΗΡΟΤΑΤΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΜΙΚΡΩΝ ΦΥΛΩΝ, ΩΝ ΑΙ ΠΛΕΙΣΤΑΙ ΦΕΡΟΥΣΙΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΥΠΟΜΙΜΝΗΣΚΟΝΤΑ ΗΜΑΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΟΠΩΝ ΚΑΙ ΛΑΩΝ ΤΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ1. 

ΑΙ ΔΕ ΦΥΛΑΙ ΑΥΤΑΙ, ΑΙΤΙΝΕΣ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΡΕΣΧΟΝ ΤΩ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩ ΚΡΑΤΕΙ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΟΥΧΙ ΠΛΕΟΝ KEFTIU ΑΛΛΑ «ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ» ΚΑΙ «ΒΟΡΕΙΟΙ», ΩΣ ΕΚ ΤΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ ΑΥΤΩΝ. ΉΔΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΦΑΡΑΩ ΡΑΜΕΣΗ Β’ (1242-1226) ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΝ ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΙΟΙΣ ΑΥΤΟΥ, ΩΣ «ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΤΩΝ ΧΕΤΤΑΙΩΝ», ΕΝ ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΟΡΟΝΤΑΝ QADES ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΙ ΕΚ ΜΕΡΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ, ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΟΙ LUKKI Η LUKKA (ΛΥΚΙΟΙ), DARDENY (ΔΑΡΔΑΝΟΙ), MUSA (ΠΙΘΑΝΩΣ ΜΥΣΟΙ) ΚΑΙ YEWANNA (ΊΩΝΕΣ). ΑΙ ΦΥΛΑΙ ΔΕ ΑΥΤΑΙ ΟΜΟΥ ΜΕΤΑ ΤΩΝ AKAIWASCHA (ΟΙΤΙΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΩΤΑΤΑ ΟΙ ΑΧΑΙFΟΙ) ΠΑΡΕΧΟΥΣΙΝ ΟΛΙΓΟΝ ΒΡΑΔΥΤΕΡΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΦΑΡΑΩ MERNEPHTAH (1225-1215). 

ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΜΕΤ’ ΟΛΙΓΟΝ, ΚΑΤΑ ΤΟ 8ΟΝ ΕΤΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΡΑΜΕΣΗ Γ’ (ΠΕΡΙ ΤΟ 1198-1167), ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΩ ΙΗΣΟΥ ΤΩ ΝΑΥΗ, ΣΗΜΕΙΟΥΤΑΙ Η ΦΟΒΕΡΩΤΑΤΗ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΩΝ ΤΟΙΟΥΤΩΝ ΦΥΛΩΝ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ DANO Η DANONA (ΠΙΘΑΝΩΤΑΤΑ ΔΑΝΑΟΙ), ΟΙ VASCHASCHA ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΙ ZAKKARA Η ZAKKARI2 Η ZAKKALA Η TAKKARA (ΠΙΘΑΝΩΤΑΤΟΙ ΟΙ ΤΕΥΚΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝ. ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ), ΚΑΙ ΟΙ PURASATA Η PURASTI Η ΚΑΤ’ ΑΛΛΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΙΝ PULASATA Η PULASTI, ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ ΑΥΤΟΙΣ ΦΘΟΓΓΟΥ L ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟ R.

 Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ Δ’ ΑΥΤΗ ΦΥΛΗ, ΗΤΙΣ, ΩΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΡΩΤΗ, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΗΤΟ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΣΑ ΕΝ ΤΗ ΠΕΡΙ ΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΣ ΤΟΥ W. MAX MULLER, ΟΡΘΗΝ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙΣΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΙΝ ΤΟΥ ΠΟΛΛΟΥ ΑΙΓΥΠΤΙΟΛΟΓΟΥ CHAMPOLLION (+1832), ΟΥΔΕΝ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ, ΕΙΜΗ ΟΙ ΗΜΕΤΕΡΟΙ ΦΙΛΙΣΤΑΙΟΙ.

 ΑΙ ΜΝΗΜΟΝΕΥΘΕΙΣΑΙ ΔΕ ΦΥΛΑΙ, ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΗ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΚΑΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ3, ΠΙΕΖΟΜΕΝΑΙ ΙΣΩΣ ΕΝ Μ. ΑΣΙΑ, ΕΝΘΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ZAKKARI ΕΙΧΟΝ ΚΑΙ ΟΙ PULASATA ΕΚ ΚΡΗΤΗΣ ΟΥ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΕΙ, ΕΙΣΩΡΜΗΣΑΝ ΝΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑΝ ΤΩΝ ΧΕΤΤΑΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΘΕΝ ΠΡΟΕΛΑΥΝΟΝΤΕΣ ΕΙΣΕΒΑΛΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΡΙΑΝ ΚΑΙ ΕΞΕΧΥΘΗΣΑΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΝ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΦΘΑΣΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΠΡΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΙΝ ΚΡΕΙΣΣΟΝΟΣ ΤΥΧΗΣ, ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΤΙΚΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΡΙΑΣ ΦΥΛΗΣ. 

ΤΩ ΟΝΤΙ ΔΕ ΠΕΡΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΣ ΚΡΕΙΣΣΟΝΟΣ ΤΥΧΗΣ ΠΡΟΥΚΕΙΤΟ, ΩΣ ΤΕΚΜΑΙΡΟΜΕΘΑ ΕΚ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ, ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΟΜΕΙΣ ΣΥΝΩΔΕΥΟΝΤΟ ΥΠΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟ ΒΟΩΝ ΣΥΡΟΜΕΝΩΝ, ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΠΕΡΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΕΙΡΑΤΙΚΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΗΚΑΣΑΝ ΤΙΝΕΣ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΕΣ ΥΠΟ ΤΗΣ ΦΡΑΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΩΝ ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ1.

 ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΝ ΔΕ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΝ, ΟΣΤΙΣ ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΤΟΥ ΤΡΩΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΕΔΟΜΕΝΗΝ2 ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑΝ (1194-1184), ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΕΡΣΑΙΑΝ ΤΑΥΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΝ, ΚΡΑΤΑΙΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΤΩΝ «ΒΟΡΕΙΩΝ» ΤΟΥΤΩΝ, ΩΣ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΝ ΤΑΙΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΑΙΣ ΕΠΙΓΡΑΦΑΙΣ, ΥΠΕΡΒΑΣ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟΝ, ΚΑΤΗΥΘΥΝΕΤΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΛΟΥΣΙΑΝ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΙΣΕΛΘΩΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΕΙΛΟΥ, ΕΛΥΜΑΙΝΕΤΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ ΤΟΥ ΔΕΛΤΑ.

ΠΗΓΗ:ΜΑΚΕΔΩΝ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις