Ο ΚΑΘΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ.

 

Ο ΚΑΘΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ.


Jim Morrison: “Όταν συμβιβαστείς με την εξουσία, γίνεσαι ο ίδιος εξουσία”

Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΟΥΛΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΥΠΑΚΟΥΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΟΣΟ ΑΥΤΗ Η ΣΤΕΓΗ ΚΡΑΤΑΕΙ ΕΞΩ ΤΗ ΝΥΧΤΑΔΗΛΩΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ Ο ΜΑΡΚΗΣΙΟΣ, ΜΕ ΥΦΟΣ ΥΠΕΡΟΠΤΙΚΟ. ΑΥΤΗ Η ΦΡΑΣΗ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΚ ΤΩΝ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ ΤΟΥ Κ. ΝΤΙΚΕΝΣ, ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΣΤΟΝ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΙΚΟ ΤΙΤΛΟ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΥΟ ΠΟΛΕΩΝ, (ΕΚΔ. ΚΕΔΡΟΣ, 2004). 

ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ, ΑΝΑΚΙΝΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΣΤΙΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΕΝΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ, ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΟΠΡΕΠΟΥΣ ΣΤΑΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ. ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΕ ΑΥΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΕΣ. ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΧΟΥΝ ΕΝΑΠΟΘΕΣΕΙ ΒΑΡΥ ΦΟΡΤΙΟ ΜΕΛΑΝΗΣ, ΣΕ ΑΠΕΙΡΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΔΡΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΗΣ.

Η ΕΞΟΥΣΙΑ, ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ. ΜΕΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΕΙΤΕ ΜΕ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΕΙΤΕ ΜΕ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ. Η ΥΠΑΚΟΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ. ΔΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ. ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΑΚΟΗ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΕΞΕΥΓΕΝΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΡΔΙΩΤΙΚΕΣ, (MILGRAM,1963).

ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΩΣΤΟΣΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΥΤΑΡΧΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΜΑΣ, ΣΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΜΑΣ, ΣΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΜΑΣ. ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΜΕ Η ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΟΥΜΕ, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΙΜΗΜΑ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΒΑΡΥ, ΕΝΑ ΤΙΜΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΑΠΩΛΕΙΑ  ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΙΜΩΡΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΟΝ ΕΝΟΧΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΥΒΑΛΗΣΟΥΜΕ ΑΣΚΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΑΤΑΓΗ ΑΝΤΙΘΕΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΣ ΜΑΣ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ, ΟΠΩΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ G8, ΕΧΟΥΝ ΕΓΕΙΡΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ, ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΔΥΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΜΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗΣ. ΌΠΩΣ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ, ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΖΩΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΩΣ ΕΝΑ ΘΕΜΕΛΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ.

ΌΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ PASSINI & MORSELLI, (2009) ΑΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ KELMAN & HAMILTON, (1989), Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΕΙΤΕ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΝΟΡΜΩΝ (ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ) ΕΙΤΕ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΑΥΤΩΝ (ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ). ΈΤΣΙ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟ Η ΙΕΡΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ KELMAN & HAMILTON, (1989) Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΞΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ Η ΑΝΗΘΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, (PASSINI & MORSELLI, 2009). 

ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ REICHER & HASLAM (2006), ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Η ΑΠΟΨΗ, ΠΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΠΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΘΗΡΙΩΔΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗ Η ΕΠΙΛΟΓΗ. ΉΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ ΚΑΙ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΚΥΠΤΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΗ, ΑΦΟΡΑ ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΠΟΥ ΑΣΚΕΙΤΑΙ Η ΕΞΟΥΣΙΑ. ΈΠΕΙΤΑ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΛΑΜΒΑΝΕΙ. ΤΕΛΟΣ, ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ. ΈΤΣΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ, ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ, (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ PASSINI & MORSELLI, 2009).

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΔΥΕΤΑΙ, ΑΠΤΕΤΑΙ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΡΘΡΩΝΟΥΝ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ. ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ, ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΩΣ ΕΝΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΣΤΗ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ; ΜΟΙΑΖΕΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΣΑΝ ΜΙΑ ΑΥΘΕΝΤΙΑ, ΑΥΘΥΠΑΡΚΤΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ.

Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΗΓΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ. ΈΡΕΥΝΕΣ, ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΟΤΑΝ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΝ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΥΠΑΚΟΗ. ΑΥΤΗ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ, ΑΠΟΡΡΕΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ, ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΥΠΑΚΟΥΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ.

ΌΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΑΣΚΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΩΣ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ, ΤΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΩΣ ΚΟΜΙΣΤΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥΣ, (VAN DER TOORN, TYLER, JOST, 2011).

 ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ, ΟΤΙ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΖΩΗ, ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΛΙΓΟΤΕΡΟ Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ. ΟΙ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ, ΑΛΛΟΤΕ ΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ ΩΣ ΕΡΕΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΕ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΗΣΙΟΥ, ΩΣ ΘΕΣΦΑΤΑ ΚΑΙ ΩΣ ΚΑΤΑΠΙΕΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΑΥΤΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΚΑΘΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ, ΑΠΟΡΡΕΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑ ΑΥΤΩΝ. ΤΟ ΡΗΓΜΑ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.


ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΖΩΗΣ ΣΠΥΡΟΥ, ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις