ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΧΑΙΑ!!!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΧΑΙΑ: ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ!!!!!!!!
ΤΑ ΕΛΓΙΝΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ
ΜΟΥΣΕΙΟ EUROKINISSI
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 8.500 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ
ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ
ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.
10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 08:10
ΈΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ
ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΕΗΛΑΤΗΘΗΚΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ
ΠΕΡΙΗΓΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ, ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΔΙΑΣΠΑΡΤΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ
"ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ".
Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η
ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ ΤΗΣ "ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ", Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ Η
ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ
ΙΔΕΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΣΥΝΤΕΛΕΣΑΝ
ΣΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ.
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
"ΚΛΕΜΜΕΝΑ" ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΛΕΗΛΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΈΛΓΙΝ. ΌΠΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ Ο
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΤΟΛΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ "ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ", ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
COSMOTE TV: "ΟΙ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ
ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΒΑΝΑΥΣΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΈΛΓΙΝ. ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ
ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΞΑΝΑ ΔΙΑΛΥΣΗ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΝΗΜΕΙΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΝΑ
ΣΥΛΛΕΓΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΑΣΠΑΡΤΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ
ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ
ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΟΝ ΓΛΥΠΤΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ Η Ο,ΤΙ ΘΕΩΡΕΙ ΘΗΣΑΥΡΟ. ΝΑ ΛΕΗΛΑΤΗΣΕΙ
ΔΗΛΑΔΗ ΜΝΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΤΑ ΗΞΕΡΑΝ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΠΕΙΡΑΖΕ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ Η ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ".
ΌΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ Ο WILLIAM
ST CLAIR, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ
ΛΟΝΔΙΝΟΥ:
"ΑΝ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ,
ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΑΡΘΕΝΩΝΕΣ, ΜΙΚΡΑ ΕΡΕΧΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ. ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ
ΛΟΝΔΙΝΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟ, ΣΤΟ ΜΠΑΘ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ
Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ. ΌΤΑΝ ΕΡΧΕΣΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ
ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ, ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ, "ΕΓΚΡΙΝΕΣΑΙ" ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ,
ΑΠΟΚΤΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΧΩΡΑ, Η
ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ".
ΑΥΤΗ Η ΑΡΜΟΝΙΑ, Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ
ΑΠΟΠΝΕΟΥΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑΚΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΠΟΥ
ΦΕΡΟΥΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ
ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ. Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ
ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ, Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ,
ΣΤΕΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΠΕΡΙΟΠΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ "ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ" ΠΟΛΟ
ΕΛΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ.
ΚΙ ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ Ο Κ. ΤΟΛΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ
ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΑ ΕΛΓΙΝΕΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΧΩΡΙΣ
ΑΥΤΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΘΑ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΙΓΛΗΣ ΤΟΥΣ.
ΑΥΤΗ Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΙΓΛΗ ΟΜΩΣ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ. ΌΠΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟΥ
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΔΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
"Η ΣΕΙΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ,
ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΠΕΝΤΕ ΑΙΩΝΕΣ. Η ΣΧΕΣΗ ΑΥΤΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΑΔΙΑΡΡΗΚΤΑ ΑΠΟ
ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ
ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΕΝΩ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΣΕ ΕΝΑΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ
ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ".
"ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ, Ο ΔΥΤΙΚΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΗΚΕ ΩΣ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ,
ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ, ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΤΟΥ
ΔΥΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΣΤΟΛΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΚΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΕΝΩ ΟΙ
ΤΕΧΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΑΝ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η
ΛΕΗΛΑΣΙΑ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΑΦΟΜΟΙΩΣΕ
ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ".
Η ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ ΑΥΤΗ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ
ΤΗ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ. ΩΣΤΟΣΟ, ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
ΤΩΝ ΕΛΓΙΝΕΙΩΝ, ΦΕΡΟΥΝ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΝΟΣ ΒΑΝΑΥΣΟΥ
ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΥ ΕΝΟΣ ΕΝΕΡΓΟΥ - ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗ - ΜΝΗΜΕΙΟΥ. ΛΟΙΠΕΣ
ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΚΤΗΘΗΚΑΝ ΑΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ
ΣΗΜΕΡΙΝΟ "ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ" ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ :
ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ 1799 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1803, ΚΑΙ
ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΤΟ 1806, ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΘΗΚΕ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ, ΣΤΟΝ ΈΛΓΙΝ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΕΝΟΣ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΑΝ,
ΣΤΕΚΕΙ ΛΕΙΨΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ.
ΑΠΟ ΤΟ 1983, ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΤΟΤΕ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΝΑ ΦΕΡΕΙ
ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΕΝΩ Η UNESCO ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΕ
ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.
ΤΟ 2009, ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΗΛΩΝΕ
ΠΩΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΩΝ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ, ΘΑ ΗΤΑΝ
ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΕΙ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ, ΑΡΚΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ
ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΕΡΡΙΨΕ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ.
ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ:
Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΛΥΠΤΩΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΩΝ ΑΕΤΩΜΑΤΩΝ, ΤΩΝ ΜΕΤΟΠΩΝ, ΠΟΥ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΜΑΧΕΣ ΜΕΤΑΞΥ
ΤΩΝ ΛΑΠΙΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΠΟΥ ΚΟΣΜΟΥΣΕ
ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ ΤΟΥ ΣΗΚΟΥ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥΣ ΤΟ ΜΗΚΟΣ.
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΥΝ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 1/2 ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΛΥΠΤΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΠΟΥ ΔΙΑΣΩΘΗΚΕ: 75 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ 160 ΜΕΤΡΑ, 15 ΑΠΟ ΤΙΣ 92 ΜΕΤΟΠΕΣ, 17
ΤΜΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΕΤΩΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ. ΤΑ ΑΠΟΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΈΛΓΙΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΑΛΛΑ
ΚΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ: ΤΟ ΕΡΕΧΘΕΙΟ, ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΛΗΘΗΚΕ ΣΕ ΕΡΕΙΠΙΟ ΚΑΤΑ
ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ (1821-33), ΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΗΣ
ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ. Ο ΛΟΡΔΟΣ ΈΛΓΙΝ ΠΗΡΕ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΑ ΜΙΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΕΚΜΑΓΕΙΑ ΣΕ ΓΥΨΟ. ΈΚΤΟΤΕ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ
ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΥΧΝΑ ΩΣ ΕΛΓΙΝΕΙΑ.
ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ EUROKINISSI
ΈΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΠΟΥ
ΕΠΕΣΤΡΑΦΗΣΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΛΕΡΜΟ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟ ΓΛΥΠΤΟ
2.500 ΕΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΟΡΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΘΕΑΣ AΡΤΕΜΙΔΟΣ.
ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΜΗΜΑ ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΛΟΡΔΟ ΈΛΓΙΝ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΒΡΕΤΑΝΟ ΠΡΟΞΕΝΟ ΤΗΣ
ΣΙΚΕΛΙΑΣ ΤΟ 1816.
ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ, ΤΟ
ΤΜΗΜΑ ΑΥΤΟ ΚΡΑΤΟΥΝΤΑΝ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΑΛΙΝΑΣ ΣΤΟ ΠΑΛΕΡΜΟ.
Η 13ΕΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2008, ΟΤΑΝ Ο ΙΤΑΛΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΖΟΡΤΖΙΟ ΝΑΠΟΛΙΤΑΝΟ ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.
ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΠΩΣ ΑΥΤΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΘΑ
ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ
ΜΑΡΜΑΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.
ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ AP
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ
Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΓΝΩΣΤΟ
ΜΑΡΜΑΡΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ, ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗΣ - ΑΡΧΩΝ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ (ΠΕΡΙ ΤΟ 150
- 50 Π.Χ.), ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΕΘΗΚΕ, ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ 1820, ΣΕ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ
ΜΗΛΟΥ. ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 6 ΧΩΡΙΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΕΝΑ
ΧΡΟΝΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.
ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΣΤΟ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΛΟΥΒΡΟ ΩΣ ΔΩΡΕΑ.
ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟ-ΟΡΟΣΗΜΟ ΤΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΑΡΜΟΝΙΚΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ
ΘΗΛΥΚΟΤΗΤΑ. ΘΕΩΡΕΙΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ, ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ Ο
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ.
ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΖΕΤΑΙ ΠΩΣ
Η ΘΕΑ ΣΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΤΗΣ ΧΕΡΙ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΜΗΛΟ Η ΚΑΘΡΕΦΤΗ Η ΟΤΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ
ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΆΡΗ. ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΟΤΙ ΕΣΠΑΣΑΝ ΠΑΝΩ
ΣΕ ΚΑΒΓΑ ΓΑΛΛΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ NEWS24/7
Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ:
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ SANSIMERA.GR, ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΕΙΧΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΗ
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ. ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΟΤΑΝ Η ΣΚΑΠΑΝΗ
ΤΟΥ ΧΩΡΙΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΕΝΤΡΩΤΑ, ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΣΕ ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΕΚΡΟΥΣΕ ΣΕ
ΕΝΑ ΛΙΘΙΝΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΘΟΛΟ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ.
Ο ΚΕΝΤΡΩΤΑΣ, ΟΤΑΝ ΣΥΝΗΛΘΕ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΕΚΠΛΗΞΗ, ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΥΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΡΥΨΕ ΜΕ ΠΑΣΑ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ
ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ.
ΌΜΩΣ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΓΙΝΕ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ
ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΑ ΑΥΤΙΑ ΤΟΣΟ ΤΟΥ ΠΡΟΞΕΝΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΚΡΙΤΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ. Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΗ ΚΑΙ
ΑΡΧΑΙΟΦΙΛΟ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟ ΝΤ' ΟΥΡΒΙΛ, ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ
ΠΛΟΙΟΥ ΠΟΥ ΝΑΥΛΟΧΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
Ο ΝΤ' ΟΥΡΒΙΛ ΕΣΠΕΥΣΕ ΣΤΗΝ ΜΗΛΟ ΚΑΙ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΩΤΑ. ΤΟΣΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ,
ΩΣΤΕ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΝ ΓΑΛΛΟ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΔΙΕΤΑΞΕ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΘΕΙ ΣΤΗΝ ΜΗΛΟ ΚΑΙ
ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ.
ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ, ΟΙ ΠΡΟΚΡΙΤΟΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΜΕ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΒΕΡΓΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ
ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΥΡΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ. Ο ΒΕΡΓΗΣ ΕΦΘΑΣΕ ΣΤΗΝ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΕΠΕΙΣΕ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ. ΤΟ ΣΥΣΚΕΥΑΣΕ ΣΕ ΞΥΛΙΝΟ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΤΟ ΦΟΡΤΩΣΕΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ, ΟΤΑΝ ΓΙΑ ΚΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΧΗ
ΕΦΘΑΣΑΝ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ.
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ, ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ
ΝΑΥΤΕΣ ΑΠΕΣΠΑΣΑΝ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ
ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΘΗΚΕ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ.
Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟ ΓΛΥΠΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΘΕΩΝ ΣΤΗΝ
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΦΤΕΡΩΤΗ ΤΗ ΘΕΑ ΝΙΚΗ.
ΤΟ ΓΛΥΠΤΟ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ
ΛΟΥΒΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1884. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΦΤΕΡΩΤΕΣ ΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ
ΝΑΟ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ. ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ -Η ΜΕΝ ΠΡΩΤΗ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΡΩΜΑΪΚΟ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΡΗΚΑΝ ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ- ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ KUNSTHISTORISCHES
MUSEUM ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ, ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ
KARL LEHMANN ΚΑΙ ΤΗΣ PHYLLIS WILLIAMS-LEHMANN ΤΟ 1949, ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ.
ΝΙΚΗ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ NEWS24/7
Η ΘΕΑ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΘΗΚΕ ΧΩΡΙΣΤΑ ΑΠΟ ΛΕΥΚΟ
ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΣΤΕΦΑΝΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΙΚΗΤΗ Η ΕΙΧΕ ΥΨΩΜΕΝΟ ΤΟ ΧΕΡΙ
ΤΗΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΛΑΛΗΣΕΙ ΤΗ ΝΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΡΑΤΑ ΤΙΠΟΤΑ Η ΧΑΙΡΕΤΟΥΣΕ.
ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΗΤΑΝ
ΣΤΕΡΕΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΡΜΑΡΙΝΗ ΠΛΩΡΗ ΕΝΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΚΑΙ ΕΔΙΝΕ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ
ΜΟΛΙΣ ΕΙΧΕ "ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΕΙ" ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΑΤΟΥΣΕ ΦΕΥΓΑΛΕΑ. ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΗΤΑΝ
ΑΠΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΡΟΔΟΥ (ΤΟ ΓΚΡΙΖΩΠΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΛΙΝΔΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΛΑΡΔΟΥ).
ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΙΚΑΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΗΤΑΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ
ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΚΑΤΑ ΤΑ ¾ ΤΟΥ ΠΡΟΦΙΛ, ΕΠΕΙΔΗ Η ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ
ΚΑΛΟΔΟΥΛΕΜΕΝΗ –ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟ ΣΥΝΗΘΙΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΝ
ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΒΛΕΠΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ.
ΝΙΚΗ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ NEWS24/7
ΜΙΑ ΕΚΔΟΧΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΗΤΑΝ ΠΩΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο ΠΟΛΙΟΡΚΗΤΗΣ (337-283 Π.Χ.) ΟΤΑΝ
ΝΙΚΗΣΕ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΤΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 290 Π.Χ. ΣΗΜΕΡΑ
ΟΜΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΣΑΝ ΟΙ ΡΟΔΙΟΙ ΟΤΑΝ ΤΟ 191 Π.Χ., ΣΥΜΜΑΧΩΝΤΑΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΓΑΜΟ, ΝΙΚΗΣΑΝ ΤΟΝ ΑΝΤΙΟΧΟ Γ΄ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΣΕ ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ
ΣΙΔΗΣ.
ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ
ΤΜΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ Η ΝΙΚΗ ΕΚΤΙΘΕΤΟ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ ΔΙΧΩΣ ΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΦΤΕΡΑ
ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΧΩΣ ΤΗΝ ΠΛΩΡΗ, ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΗΝ
ΑΡΧΗ ΕΙΧΑΝ ΕΚΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΑΝΗΚΑΝ ΣΕ ΤΥΜΒΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΧΑΝ ΑΦΗΣΕΙ ΣΤΗ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, Η ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ 1863
ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΣΑΜΠΟΥΑΖΟ
(1830-1909) (CHARLES CHAMPOISEAU) ΥΠΟΠΡΟΞΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ.
ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΟΔΟ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΑΔΑ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΤΑΘΗΚΕ ΔΥΝΑΤΟ.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΤΑΥΡΙΔΑΣ
ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΡΜΙΤΑΖ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ
ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ. ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΑΥΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΤΟΝ 3Ο Η 2Ο Π.Χ. ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΗΜΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ, ΤΗΣ ΚΝΙΔΙΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ (4ΟΣ Π.Χ).
ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΡΩΜΑΪΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΚΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ
ΑΛΛΟ ΓΛΥΠΤΟ. ΆΠΟΚΤΗΘΗΚΕ ΤΟ 1719 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΕΝΑΝΤΙ 200 ΑΣΗΜΕΝΙΩΝ
ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΤΕΜΚΙΝ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ.
ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ 30.000
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΙΣ 100.000 ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ
ΣΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ.
Ο ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΥΡΩΝΑ
Ο ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΣ, ΧΑΛΚΙΝΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΗ
ΜΥΡΩΝΑ, ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 450 Π.Χ. ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΗ ΣΕ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΣΤΑΣΗ (ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ,
ΕΝΣΤΑΝΤΑΝΕ). ΕΔΩ ΔΕ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ "ΚΛΕΜΜΕΝΟ" ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ,
ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.
ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΕΡΓΟ ΔΕΝ
ΔΙΑΣΩΖΕΤΑΙ, ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΣΩΘΗΚΑΝ ΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ - ΜΕ
ΠΙΟ ΠΙΣΤΟ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥ "ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΥ LANCELLOTI" - ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ, ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΩΝ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΩΝ ΜΕ ΤΟ ΧΑΛΚΙΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.
ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΥ ΤΟΥ ΜΥΡΩΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΝΑΥΚΥΔΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ
ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.
Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΤΑΙ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΒΟΛΗΣ. ΓΕΡΝΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΠΡΟΣ
ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ, ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ, ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ
ΛΥΓΙΖΕΙ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ. ΤΟ ΔΕΞΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΜΑ ΠΑΤΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ, ΕΝΩ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ
ΜΟΛΙΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ, ΜΕ ΤΑ ΠΕΛΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ. ΤΟ ΔΕΞΙ ΤΟΥ ΧΕΡΙ, ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ
ΔΙΣΚΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ, ΕΝΩ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΙΣΟΖΥΓΙΣΕΙ ΤΟ ΚΟΡΜΙ ΤΟΥ
Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΑΤΟ.
Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΜΙΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΑ
ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΗΣ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΕΣ ΦΛΕΒΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΚΡΑΤΑΙΟΥΣ ΜΥΣ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΓΑΛΗΝΙΟ ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ
ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΥΝΑΤΗΣ ΡΙΨΗΣ.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ
ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ: ΤΟ ΕΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΣΤΡΕΦΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΤΟ
ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ, ΣΕ ΜΙΑ ΚΕΝΤΡΟΜΟΛΟ- ΚΕΝΤΡΟΦΥΓΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Ο ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΥΡΩΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΕΑΛΙΣΜΟ. ΩΣΤΟΣΟ, ΑΝ
ΕΞΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ, ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΧΑΪΚΑ
ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΠΤΟ, ΑΛΛΑ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ, ΜΕ ΚΥΡΙΑ
ΟΨΗ ΤΗΝ ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ. Ο ΚΟΡΜΟΣ ΤΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ, ΟΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ, ΑΠΟΥΣΙΑΖΕ
ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ, ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΩΝ ΓΙΑ ΣΤΑΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ (ΜΕΤ)
Ο ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΕ ΤΑ
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ 1909 ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ
35.000 ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ.
ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΡΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ
ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΟΠΩΣ Ο "ΑΡΠΙΣΤΗΣ", ΤΟ "ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ
ΜΠΑΣΤΗ", ΤΟ "ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ" ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ.
METROPOLITAN MUSEUM OF ART'S NEW GREEK AND ROMAN GALLERIES, NEW
YORK AP
Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ,
ΜΙΝΩΙΚΗΣ, ΜΥΚΗΝΑΪΚΗΣ , ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗΣ, ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΠΛΗΓΩΜΕΝΗ ΑΜΑΖΟΝΑ
Η ΑΝΑΓΛΥΦΗ "ΠΛΗΓΩΜΕΝΗ
ΑΜΑΖΟΝΑ", ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΝ 4Ο Π.Χ. ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΥΣΤΡΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΣΤΟ
ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Ο ΒΩΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΩΜΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΗΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ
ΣΕ ΕΚΣΚΑΦΕΣ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 1880 ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΓΙΑ ΝΑ
ΞΑΝΑΧΤΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΗ.
ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ, ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.
ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΗΣ
ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΟΦΟΡΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΤΙΤΑΝΟΜΑΧΙΑ.ΠΗΓΗ:
1.2.1. Επιτροπή υπεύθυνη η οποία θα προβεί στον έλεγχο της βασικής δομής όλων των Υπουργείων ως προς την λειτουργία, τρόπος που λαμβάνονται και εκτελούνται καθώς και εποπτεύονται οι αποφάσεις, συμβάσεις, διαγωνισμοί, προμήθειες κ.ο.κ. ούτως ώστε να υπάρχει καθαρή εικόνα για όλα τα θέματα της διοίκησης και των υποχρεώσεων που προκύπτουν από αυτές. Θα ετοιμαστούν και οι προϋπολογισμοί για την μεγιστοποίηση των αποδόσεων και την εύρυθμη λειτουργία αυτών.
1.2.2. Το ίδιο θα συμβεί και για όλα τα Περιφερειακά γραφεία, τις Νομαρχίες, και τις Δημοτικές αρχές.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου δράσεων ξένων κέντρων στην Ελλάδα, συνεργάτες τους στον ελληνικό χώρο, ζημιές που προκληθήκαν, έργα που υλοποιήθηκαν κτλ
1.2.4. Ειδικές επιτροπές οι οποίες θα ερευνήσουν όλες τις περιοχές της Ελλάδος και κάθε πτυχή και θα καταγράψουν τα πραγματικά σημερινά δεδομένα, τις σχετικές συμβάσεις με εξωτερικούς φορείς, διαχείριση και τις πραγματικές ανάγκες σε όλα τα επίπεδα.
Αυτό αφορά :
α) Εσωτερικών Λειτουργικών Αναγκών κάθε τμήματος της κυβερνητικής μηχανής,
ε) Εξωτερικές διακρατικές σχέσεις και συμμαχίες, δράσεις τους μέσα στη χώρα, καθώς και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζονται,
β) Οικονομικές & Χρηματιστικές Ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία του Κράτους,
γ) Άμυνα και ασφάλεια επίγεια, εναέρια, υπόγεια, διαθαλάσσια και δορυφορική, συμβάσεις, προδιαγραφές, λειτουργία, ασφάλεια,
δ) Ναυτιλία,
ε) Δομή οικονομίας,
στ) Παιδεία, Βιβλία, Ελληνική Γλώσσα,
ζ) Πολιτισμός & Αθλητισμός,
1. Ενδελεχής έλεγχος όλων όσων εργάστηκαν στο Υπουργείο Πολιτισμού ως πολιτικοί και ως διοικητικοί,
2. Έλεγχος όλων των συμβάσεων για τα έργα και τις εκδηλώσεις του Υπουργείου, ΣΕΛΙΔΑ 7 από 40
3. Έλεγχος των συμβάσεων με Κράτη, οργανισμούς, πανεπιστήμια, αλλοδαπές αρχαιολογικές υπηρεσίες ή άλλους, όπου θα γίνει πλήρης έλεγχος των ανασκαφών, το που βρίσκονται σήμερα τα ευρήματα, τις συμφωνίες που έγιναν γύρω από αυτά, η μέχρι σήμερα εκμετάλλευσή τους, για όλες τις ανασκαφές που έχουν γίνει έως σήμερα,
4. Έλεγχος των ευρημάτων από τις ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και την κατάληξη τους,
5. Θα γίνει έλεγχος όλων των σημείων αποθήκευσης των ευρημάτων από ανασκαφές κυρίως αυτών των Μουσείων,
6. Θα συσταθεί επιτροπή ελέγχου με εμπειρογνώμονες αρχαιολόγους και με εισαγγελική παρουσία για τον καταλογισμό ευθυνών σε όσους κακοποίησαν και ασέλγησαν σε βάρος της κληρονομιάς του Έθνους μας,
η) Υγεία, Φαρμακοβιομηχανία,
θ) Εργασία & Κοινωνικές ασφαλίσεις,
ι) Γεωργία, Κτηνοτροφία, Τροφική αλυσίδα,
κ) Εμπόριο, βιομηχανίες και βιοτεχνίες,
λ) Χωροταξία, Περιβάλλον, Πολεοδομία, Κτηματολόγιο,
μ) Επίγειες, Θαλάσσιες και Εναέριες Μεταφορές, Δίκτυα και Δρόμοι, Γέφυρες, Ακτοπλοϊκά, Αεροδιάδρομοι κτλ,
ν) Καταγραφή και χαρτογράφηση του Ορυκτού Πλούτου, Γαιανθράκων, Κρυστάλλων και σπάνιων γαιών καθώς και των σεισμογενών περιοχών, γεωλογικών φυσικών φαινομένων, παρακολούθηση, συμβάσεις κ.ο.κ. ,
ξ) Καταγραφή και χαρτογράφηση όλων των γνωστών ή άγνωστων τεχνολογιών, ενεργειακών πεδίων, αρχαιολογικών χώρων,
ο) Παιδεία, υπάρχουσα δομή, σχολική ύλη, μέσα εκπαίδευσης, αναλφάβητος πληθυσμός κτλ,
π) Τύπος, Επικοινωνία & Διαδίκτυο, άδειες, λειτουργία, περιορισμοί κτλ,
ρ) Δορυφόροι όλων των μορφών, συμβάσεις με τρίτους, λειτουργία, έλεγχος, πρόσβαση, ΣΕΛΙΔΑ 8 από 40
σ) Νερό, Ρεύμα, Ενεργειακά αποθέματα, Δίκτυα μεταφοράς, Αποθήκευση, Διαχείριση κτλ,
τ) Εντοπισμός κάθε αρχαίου ελληνικού περιουσιακού στοιχείου (Αγάλματα, Ναών, Συγγραμμάτων κτλ), η μέχρι τώρα χρήση που έγινε από τρίτους, εντοπισμός κάθε βιβλίου ελληνικής γραμματείας κ.ο.κ.,
υ) Δάση, βιότοποι, υγρότοποι, πυρασφάλεια κ.ο.κ.,
φ) Απόβλητα, χωματερές, ανακυκλώσιμο υλικό, Λύματα, Αποχετευτικό κτλ,
χ) Λεπτομερείς ναυτική Χαρτογράφηση για Λιμάνια, μαρίνες, ποτάμια, λίμνες κτλ,
1.4.1. Κοινοβουλευτική ομάδα που να μελετήσει και θα προτείνει διορθωτικές παρεμβάσεις στο Σύνταγμα που θα εξασφαλίζει τον Έλληνα Πολίτη και που θα καθιερώνει την Ελλήνων Πολιτεία η οποία θα βασίζεται στα Ελλάνια Πρωτόκολλα που διέπονται από τις Αξίες, τις Αρχές και τους Πολιτειακούς νόμους,
1.4.2. Επιτροπή Πολιτειακής Ανασυγκρότησης για εφαρμογή του Πολιτειακού Κώδικα.
1.4.3. Για ότι αφορά στους Δήμους της χώρας, πέραν των πιο πάνω, θα συσταθεί,
1.4.3.1. Επιτροπή ελέγχου δημοτολογίου με σύγκριση ληξιαρχικών πράξεων γέννησης και αποδεικτικό εγγυτέρων συγγενών,
1.4.3.2. Διαχειριστικός οικονομικός έλεγχος αμοιβών, συμβάσεων, αναθέσεων.
1.3. ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΩΝ
1.3.1. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για την Ίδρυση καθαρά Εθνικού Ελληνικού Πιστωτικού Ιδρύματος.
1.3.2. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για την εξαγορά όλων των κόκκινων δανείων που υπάρχουν στις Τράπεζες σήμερα από το Πιστωτικό Ίδρυμα της Πολιτείας. Με αυτό τον τρόπο θα κεφαλαιοποιηθούν οι τόκοι στο αρχικό κεφάλαιο μέσου του πιστωτικού Ιδρύματος της Πολιτείας. Το Πιστωτικό Ίδρυμα της Πολιτείας μετά τον έλεγχο που θα πραγματοποιηθεί στα Πιστωτικά ιδρύματα της χώρας μας, ή θα τα διαγράψει ή θα κάνει Κεφαλαιοποίηση του δανείου (αρχικό κεφάλαιο + τόκοι μέχρι την ημ/νια εξαγοράς) ανάλογα με την περίπτωση και θα ΣΕΛΙΔΑ 9 από 40 δοθεί η δυνατότητα στους υπόχρεους να το εξοφλήσουν μακροχρόνια (π.χ. 30 έτη) με μηδενική επιβάρυνση τόκων. Όλο το ανωτέρω εγχείρημα πρέπει να εντάσσεται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του Αξιακού συστήματος της Ελλήνων Πολιτείας.
1.3.3. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για τη διαγραφή των χρεών των Ελλήνων προς το δημόσιο ταμείο. Το εγχείρημα αυτό πρέπει να εντάσσεται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του Αξιακού συστήματος της Ελλήνων Πολιτείας.
1.3.4. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για τη διαγραφή των χρεών από όλα τα ασφαλιστικά ταμεία. Το εγχείρημα αυτό πρέπει να εντάσσεται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του Αξιακού Συστήματος της Ελλήνων Πολιτείας.
1.3.5. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου ακύρωσης μνημονίων και δανειακών συμβάσεων.
1.3.6. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου ελέγχου για διαπλοκή και πελατειακών σχέσεων όλων των συμβάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και κρατών ή ιδιωτών.
1.3.7. Επιτροπή κατάρτισης νομοσχεδίων και θεσμοθέτηση όρων και προϋποθέσεων για την υλοποίηση όλων των έργων που περιγράφονται πιο πάνω και βάσει των μελετών που θα έχουν εγκριθεί από το Κοινοβούλιο βάσει του προηγούμενου άρθρου.
* οι επιτροπές κατάρτισης Νομοσχεδίων πρέπει εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών να έχουν καταρτίσει και καταθέσει το Νομοσχέδιο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου