Τι είναι η NAVTEX και πώς η Τουρκία τη χρησιμοποιεί για να προκαλεί εντάσεις

 


ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ

Τι είναι η NAVTEX και πώς η Τουρκία τη χρησιμοποιεί για να προκαλεί εντάσεις

ΕΛΛΑΔΑ06|03|2018 | 11:18

AP Photo/Pavel Golovkin

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σχεδόν καθημερινά ακούμε πως η Τουρκία εξέδωσε NAVTEX με σκοπό να προκαλέσει εντάσεις ή να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς, όπως να μπλοκάρει τις έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ. Τι είναι όμως η NAVTEX;


NAVTEX είναι μία διεθνής προσφερόμενη Υπηρεσία που σκοπό έχει τη διασπορά, στα πλοία εν πλω, ναυτιλιακών, μετεωρολογικών και κατεπειγούσης φύσεως πληροφοριών που αφορούν στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές. Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ' ευθείας με τηλετυπικό τρόπο.

Εντάσσεται σε ένα διεθνώς συντονισμένο δίκτυο εκπομπών (Maritime Safety Information). Το MIS διαθέτει τρεις υπηρεσίες εκπομπής, μια εκ των οποίων είναι και το NAVTEX.


Στην ουσία η NAVTEX είναι ένα επίγειο σύστημα μεσαίας εμβέλειας (240-400 ν.μ.) που λειτουργεί στην περιοχή των μεσαίων συχνοτήτων (MF) για την κάλυψη των περισσότερων ακτοπλοϊκών περιοχών. Τα μηνύματα εκπέμπονται από ειδικούς σταθμούς της ξηράς και λαμβάνονται με ειδικούς δέκτες άμεσης εκτύπωσης.


Σκοπός έκδοσης μιας NAVTEX είναι είτε για να στείλει προειδοποίηση για τυχόν κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν ανοιχτά της θάλασσας και άλλες πληροφορίες ασφαλείας που αφορούν τα πλοία που κινούνται στην περιοχή.


Παρόλα αυτά, η υπηρεσία NAVTEX μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για έκδοση σήματος κινδύνου, συντονισμό επιχειρήσεων διάσωσης, τοπικές επικοινωνίες και σήματα τοποθεσίας, εντούτοις αυτό δεν εντάσσεται στο ακριβές πλαίσιο της χρήσης της.




Τα μηνύματα NAVTEX


Σύμφωνα με την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού όλα τα μηνύματα του NAVTEX έχουν πρόθεμα που αποτελείται από ομάδα τεσσάρων (4)  αλφαριθμητικών χαρακτήρων, Β1, Β2, Β3,Β4 :


Ο πρώτος χαρακτήρας Β1 (γράμμα) καθορίζει την ταυτότητα του σταθμού εκπομπής.


Ο δεύτερος χαρακτήρας Β2 (γράμμα) καθορίζει την κατηγορία του μηνύματος (όπως περιγράφονται παρακάτω).


Ο τρίτος και τέταρτος χαρακτήρας Β3,Β4(αριθμός) είναι ο αύξων αριθμός του μηνύματος που αριθμείται από 01 μέχρι και 99. Στη συνέχεια  η αρίθμηση αρχίζει πάλι από 01, αποφεύγοντας αριθμούς NAVTEX που είναι σε ισχύ.


Έκτακτα μεταδιδόμενα μηνύματα που κρίνεται ότι πρέπει να ληφθούν απαραιτήτως από τα πλοία, λαμβάνουν αύξοντα αριθμό 00 έτσι δεν απορρίπτονται από το δέκτη, αλλά πάντοτε εκτυπώνονται ανεξάρτητα από τον προγραμματισμό του.


Ο δεύτερος χαρακτήρας Β2 (γράμμα) του προθέματος των μηνυμάτων, δηλώνει την κατηγορία του μηνύματος και  χρησιμοποιούνται τα εξής γράμματα (χαρακτήρες):


Α - Ναυτιλιακές Προειδοποιήσεις .


Β - Αναγγελία Θυελλωδών Ανέμων.


C - Αναφορές Πάγων.


D - Πληροφορίες Έρευνας - Διάσωσης.


E - Δελτίο Καιρού.


F - Μηνύματα Πλοηγικής Υπηρεσίας.


G - Μηνύματα DECCA.


Η - Μηνύματα LORAN.


Ι - Μηνύματα OMEGA.


J - Μηνύματα SATNAV.


K - Άλλα Μηνύματα Ηλεκτρονικών Ραδιοβοηθημάτων.


L - Ναυτιλιακές Προειδοποιήσεις ¬ επιπρόσθετες του γράμματος Α.


Ζ - Μη Ύπαρξη Μηνυμάτων.




Οι Ελληνικές θάλασσες εξυπηρετούνται με μηνύματα NAVTEX που εκδίδονται στην Αγγλική και Ελληνική γλώσσα (Διεθνή και Εθνική Υπηρεσία  NAVTEX) και εκπέμπονται από τρείς (3) Ελληνικούς Σταθμούς εγκαταστημένους στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ (35° 19´ 19,7´´ - 25° 44´ 54,9´´) με χαρακτηριστικό [Η],[Q],[S] αντίστοιχα για το Νότιο Αιγαίο, στη ΚΕΡΚΥΡΑ (39° 36´ 25,7´´ - 19° 53´ 28,4´´) με χαρακτηριστικό [Κ],[Ρ] αντίστοιχα για το Ιόνιο Πέλαγος και ΛΗΜΝΟ (39° 54´ 24,7´´ - 25° 10´ 50,7´´) με χαρακτηριστικό [L],[R] αντίστοιχα για το Αιγαίο. Η περιοχή εξυπηρετήσεως του κάθε σταθμού καθώς και τα όριά του απεικονίζονται στο χάρτη με τίτλο «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ NAVTEX – ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ».

Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/makedonia-23-syllipseis-686-parabaseis-kok-24oro

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις